Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Απάντηση του Αν. Υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή κ. Δ. Καμμένου σχετικά με την παράταση ή μη του μέτρου της απόσυρσης των αυτοκινήτων.

http://www.minfin.gr/?

Αθήνα, σήμερα στις 4 Μαρτίου 2016, ημέρα Παρασκευή και ώρα 10.08΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Α΄ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΚΟΥΡΑΚΗ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.
Εισερχόμεθα στη με αριθμό 604/1-3-2016 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Β’ Πειραιά των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Δημητρίου Καμμένου προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με την παράταση ή μη του μέτρου της απόσυρσης των αυτοκινήτων.
Θα απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Τρύφων Αλεξιάδης.
Κύριε Καμμένε, έχετε τον λόγο για δύο λεπτά για να αναπτύξετε την ερώτησή σας.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Καλημέρα, κύριε Υπουργέ. Τα ξαναλέμε για άλλη μια φορά. Ο Κοινοβουλευτικός Έλεγχος φέρνει και κάποια νέα. Ερχόμαστε σήμερα να συζητήσουμε το ζήτημα της απόσυρσης των αυτοκινήτων. Οι ερωτήσεις είναι σαφείς. Δεν θα θέλαμε και θα πρέπει η Κυβέρνηση αυτή να μην αποσύρει το μέτρο της απόσυρσης.
Το μέτρο της απόσυρσης των αυτοκινήτων είναι ένα μέτρο το οποίο έχει βοηθήσει πάρα πολύ την ελληνική οικονομία, την αγορά αυτοκινήτου, τους εμπόρους αυτοκινήτων, πάρα πολλά παράπλευρα επαγγέλματα. Υπάρχει ένα πρόβλημα, διότι το μέτρο έχει λήξει τέλη του 2015. Υπάρχουν προβλήματα στα τελωνεία με αυτοκίνητα που έχουν παραμείνει εκεί πέρα. Οι πληροφορίες λένε για δύο έως έξι χιλιάδες αυτοκίνητα, που είναι εγκλωβισμένα και περιμένουν την παράταση του μέτρου της απόσυρσης.
Συγχρόνως, όπως γνωρίζετε και εσείς πολύ καλά οικονομικά και εγώ και οι άλλοι συνάδελφοι την κοινή λογική των οικονομικών και της οικονομίας, τα έξοδα τρέχουν στις επιχειρήσεις, οι μισθοδοσίες, τα ρεύματα, τα τέλη, τα δάνεια. Θα πρέπει, λοιπόν, να μην παγώσει το μέτρο της απόσυρσης. Θα θέλαμε μια ενημέρωση από εσάς. Όταν δευτερολογήσω, θα πω κάποια άλλα πράγματα και θα βασιστώ πάνω στην απάντησή σας.
Ερωτάσθε, κύριε Υπουργέ:
Ποια είναι η επίσημη θέση του Υπουργείου Οικονομικών, σχετικά με την παράταση ή μη της απόσυρσης αυτοκινήτων; Αληθεύει ότι το Υπουργείο Οικονομικών είναι θετικό σε μια ακόμα παράταση σχετικής διάταξης, εν τούτοις οι δανειστές εκφράζουν αντιρρήσεις για την αποτελεσματικότητα και την ακεραιότητα του μέτρου; Τέλος, πότε αναμένεται να δοθεί μια οριστική απάντηση για το συγκεκριμένο θέμα προκειμένου να γνωρίζουν οι συμπολίτες μας αν μπορούν να αποσύρουν το αυτοκίνητό τους και να ξεμπλοκάρει η διαδικασία που τους κρατά διστακτικούς στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου;
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης):Ευχαριστούμε τον κ. Καμμένο. Τον λόγο έχει ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κ. Τρύφων Αλεξιάδης για να απαντήσει στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών):Κύριε Πρόεδρε, κύριε Βουλευτά, θέτετε ένα πολύ σοβαρό θέμα, που απασχολεί ένα μεγάλο τομέα της οικονομίας μας. Απασχολεί και τον κλάδο της εμπορίας των αυτοκινήτων και τον κλάδο των ασφαλιστικών εταιριών και τον κλάδο των επισκευών των αυτοκινήτων και τους ίδιους τους πολίτες.
Απασχολεί και εμάς στο Υπουργείο Οικονομικών, γιατί όταν δεν έχουμε πωλήσεις αυτοκινήτων, δεν έχουμε και έσοδα. Διότι ένα μεγάλο τμήμα της τιμής πώλησης κάθε αυτοκινήτου (καλώς ή κακώς) επιβαρύνεται με φορολογικές υποχρεώσεις. Όμως, όταν δεν υπάρχουν πωλήσεις, δεν έχουμε έσοδα. Μας απασχολεί πάρα πολύ αυτό.
Λέω, λοιπόν, με σαφήνεια, ότι νομίζω πως σε αυτόν τον τομέα έχει τελειώσει η ιστορία της διαπραγμάτευσης και πολύ σύντομα θα φέρουμε σχετική διάταξη στη Βουλή, με την οποία θα λύνουμε αυτό το πρόβλημα. Δεν μπορώ αυτή τη στιγμή να δεσμευτώ για το χρονικό διάστημα και τη χρονική στιγμή, αλλά θα λυθεί αυτό το πρόβλημα. Διότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση.
Σίγουρα υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση. Υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση όχι μόνο σε αυτό. Υπάρχει και σε άλλα θέματα. Υπάρχει στις φορολογικές δηλώσεις και σε άλλα νομοσχέδια. Κάνουμε ό,τι μπορούμε και πιέζουμε τα πράγματα, ώστε να προχωρήσουν, αλλά είναι δεδομένο και το πλαίσιο το πολιτικό και το οικονομικό και τα θέματα της διαπραγμάτευσης.
Σε ό,τι αφορά το θέμα της απόσυρσης, ήταν πραγματικά ένα μέτρο το οποίο ξεκίνησε από το 2011. Είναι ένα φορολογικό κίνητρο με μειωμένο τέλος ταξινόμησης για τα καινούρια αυτοκίνητα με συγκεκριμένες προϋποθέσεις, το οποίο δίνει τη δυνατότητα να αποσυρθούν από την κυκλοφορία αυτοκίνητα που είναι ρυπογόνα και παλιάς τεχνολογίας, να πάνε για καταστροφή και να αντικατασταθούν με νέα αυτοκίνητα.
Είναι ένα μέτρο, λοιπόν, που έχει ένα συγκεκριμένο περιβαλλοντικό και οικολογικό περιεχόμενο, αλλά, βεβαίως, έχει και ένα σοβαρό οικονομικό περιεχόμενο και για τους πολίτες και για το Υπουργείο Οικονομικών.
Το μέτρο αυτό εφαρμόστηκε, όπως ξέρετε, στα καινούρια επιβατηγά αυτοκίνητα μέχρι και δύο χιλιάδες κυβικά εκατοστά και στα καινούρια φορτηγά μέχρι και τρεισήμισι τόνους.
Αυτός ήταν ο στόχος, γιατί αυτά αφορούν κυρίως τις χαμηλές και μεσαίες εισοδηματικές τάξεις και τα χαμηλά εισοδήματα. Τόνωσε βεβαίως σημαντικά την αγορά του αυτοκινήτου.
Και εδώ λέω με σαφήνεια ότι έπρεπε αυτό το μέτρο να το έχουμε αντιμετωπίσει νομικά πριν λήξει καν η ημερομηνία. Δυστυχώς, από τα προβλήματα που ξέρετε ότι υπάρχουν, δεν μπόρεσε να αντιμετωπιστεί.
Νομίζω ότι πολύ άμεσα θα έρθει η σχετική διάταξη και θα λύσει αυτό το πρόβλημα και ελπίζω το ίδιο και για όλα τα άλλα θέματα που έχουμε ανοιχτά στα φορολογικά ζητήματα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης):  Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.
Κύριε Καμμένε, έχετε τον λόγο για τη δευτερολογία σας.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ:Ευχαριστώ πολύ,κύριε Υπουργέ.
Νομίζω ότι αποτελεί θετική είδηση η έλευσή σας και η απάντησή σας στην ερώτησή μου και για την αγορά και για τους πολίτες και για τα άμεσα και τα έμμεσα έσοδα -αν θέλετε- της οικονομίας μας, όσον αφορά την απόσυρση των αυτοκινήτων. Αυτό το συγκεκριμένο μέτρο είναι ένα βασικό κίνητρο για την αύξηση του ΑΕΠ από όποια πλευρά κι αν το δει κανείς.
Θα ήθελα να πω κάποια στατιστικά για να γίνουν γνωστά και να καταγραφούν. Με βάση τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων έως τα τέλη του 2015 -από τον Φλεβάρη του 2010 που ξεκίνησε η απόσυρση- έχει οδηγήσει σε απομάκρυνση τετρακοσίων πενήντα χιλιάδων επιβατηγών αυτοκινήτων ελαφρού βάρους.
Αυτό σημαίνει, όπως πολύ σωστά είπατε, ότι το οικολογικό αποτύπωμα είναι πάρα πολύ σημαντικό. Η ρύπανση έχει μειωθεί πάρα πολύ και πέρα από τα άμεσα οικονομικά οφέλη θα πρέπει πάντα να βλέπουμε και τα οφέλη προς το περιβάλλον.
Όμως, ας μην ξεχνάμε ότι μέσα σε μία κοινωνία, η οποία έχει βασανιστεί τα τελευταία πέντε χρόνια από οικονομική στενότητα και ανεργία, το μέτρο θα πρέπει να συνεχιστεί. Πρέπει να συνεχίσετε να δίνετε το κίνητρο. Διότι το όφελος στο αυτοκίνητο μέχρι και δύο χιλιάδες κυβικά φτάνει στα 2.800 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Βάζοντας τους φόρους υπεραξίας, τα τέλη κυκλοφορίας, τις ασφαλίσεις ή τους πρόσθετους φόρους του δημοσίου επάνω στο αυτοκίνητο, όταν εκτελωνίζεται, προκύπτει μία τεράστια αλυσίδα υπηρεσιών και εσόδων, την οποία το κράτος δεν έχει τη δυνατότητα και την πολυτέλεια όχι να χάσει αλλά ούτε να χάσει χρόνο για να ξεκινήσει άμεσα η υλοποίηση της.
Διότι θα πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας ότι χάνεται χρόνος. Κι αυτός ο χρόνος είναι χαμένες πωλήσεις που δεν είναι εύκολο να αναπληρωθούν. Η αναπλήρωση των πωλήσεων σε πολλούς από εμάς που γνωρίζουμε από την αγορά είναι πολύ δύσκολο να συμβεί μετά το πρώτο τρίμηνο ή το πρώτο τετράμηνο του έτους. Διότι μπαίνουμε σε μια άλλη περίοδο μετά, την άνοιξη και το καλοκαίρι, που δεν αναπληρώνονται οι πωλήσεις.
Άρα, τα έξοδα που έχουν τρέξει το πρώτο τρίμηνο-τετράμηνο στις εταιρίες και τα  έσοδα που δεν έχουν έρθει στο ελληνικό δημόσιο είναι δύσκολο να αναπληρωθούν. Ας το κάνουμε το συντομότερο δυνατόν για το όφελος και των πολιτών και της ελληνικήςοικονομίας.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Ευχαριστούμε, κύριε Καμμένε.
Τον λόγο έχει ο Υπουργός κ. Αλεξιάδης για να απαντήσει.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Τα τεκμηριωμένα στοιχεία που καταθέσατε, κύριε Καμμένε, βοηθούν τη διαπραγμάτευση, η οποία ολοκληρώνεται σε αυτόν τον τομέα. Θέλω να επαναλάβω ότι άμεσα θα έρθει σχετική διάταξη και θα δώσει ανακούφιση και στους πολίτες και στις επιχειρήσεις και στα έσοδα του δημοσίου.
(Στο σημείο αυτό ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφων Αλεξιάδης καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου