Δευτέρα, 4 Απριλίου 2016

Ομιλία του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη στην Ολομέλεια της Βουλής (31.3.2016)

http://www.minfin.gr/?

Αθήνα, σήμερα στις 31 Μαρτίου 2016, ημέρα Πέμπτη και ώρα 09.38΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Ζ΄ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥΛΗ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επαναλαμβάνεται η διακοπείσα συνεδρίαση.
Εισερχόμαστε στην ημερήσια διάταξη της
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μόνη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων, των τροπολογιών και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών: «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στις διατάξεις: α) των Οδηγιών 2014/107/ΕΕ και (ΕΕ) 2015/2060, β) των Οδηγιών 2014/86/ΕΕ και 2015/121/ΕΕ, γ) της Οδηγίας 2013/61/ΕΕ και άλλες διατάξεις».
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κύριε Πρόεδρε, μπορώ να έχω τον λόγο, παρακαλώ; Έχω να καταθέσω μία νομοτεχνική βελτίωση.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ορίστε, καταθέστε την. Αν είναι μεγάλη, μην την αναγνώσετε. Την καταθέτετε στα Πρακτικά. Αν είναι μικρή, αναγνώστε την.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Είναι πολύ μικρή η νομοτεχνική βελτίωση. Κάνουμε αποδεκτή την παρατήρηση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, η οποία στη σελίδα πέντε κάνει μια σωστή πρόταση. Κάνουμε αποδεκτή, λοιπόν, την πρόταση της Επιστημονικής Υπηρεσίας.
“Μετά το τέλος του άρθρου 9 προστίθεται ο τίτλος «ΤΕΤΑΡΤΟ ΜΕΡΟΣ» και ο υπότιτλος «Λοιπές Διατάξεις»”.
Αυτή είναι η νομοτεχνική βελτίωση.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ωραία, καταθέστε την, για να διανεμηθεί στους συναδέλφους.
Κύριε Υπουργέ, σας δίνω τον λόγο για δώδεκα λεπτά -εσείς μου ζητήσατε λιγότερο- αλλά με ανοχή, αν χρειαστείτε.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε. Θα προσπαθήσω να είμαι συντομότερος. Άλλωστε νομίζω πως έχουν ειπωθεί όλα.
Πρέπει να ευχαριστήσω τους Βουλευτές όλων των κομμάτων, διότι σε αυτό το νομοσχέδιο, έχουμε μια ευρύτατη συναίνεση, μια μεγάλη πλειοψηφία. Θετικά να θυμίσω ότι έχουν ταχθεί οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ, της Νέας Δημοκρατίας, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες και η Ένωση Κεντρώων. Άλλωστε αυτές εδώ οι διατάξεις, είναι διατάξεις οι οποίες δημιουργούν ένα πολύ θετικό πεδίο στα ζητήματα φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου και, όπως έχω πει, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ένα ευρύ μέτωπο σε επίπεδο Βουλής γι’ αυτά τα θέματα.
Μια και μιλάμε για συναίνεση και συνεργασία, νομίζω ότι είναι σημαντικό και αυτό που είπε ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας στην ομιλία του, ότι δίνεται μια λύση για το θέμα του ΦΠΑ στα νησιά Μαγιό και ότι πρέπει κάτι αντίστοιχο να δούμε και εδώ. Βεβαίως και είναι πολύ θετικό να υπάρχει συνεργασία και για τα θέματα των φορολογικών παραδείσων και για τα θέματα του φορολογικού ανταγωνισμού που αντιμετωπίζουμε σαν χώρα, ειδικά στα βόρεια σύνορά μας, διότι δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουμε απλώς να την παρακολουθούμε αυτή την κατάσταση και να μην μπορέσουμε να κάνουμε ως χώρα εκείνες τις ενέργειες που πρέπει, ώστε φορολογικά να προστατεύσουμε τις επιχειρήσεις μας.
Βεβαίως, δεν θα δεχτώ την κριτική σε σχέση με το θέμα του ΦΠΑ και την κατηγορία προς την Κυβέρνηση σε σχέση με το ΦΠΑ για τα νησιά του Αιγαίου. Να θυμίσω ότι ο ΦΠΑ για τα νησιά του Αιγαίου είναι αποτέλεσμα δύο νόμων, του ν.4334, που ψηφίστηκε από διακόσιους είκοσι εννέα Βουλευτές, και του ν.4336/2015, που ψηφίστηκε από διακόσιους είκοσι ένα Βουλευτές. Ορισμένοι από εσάς θα ήσασταν σε αυτούς που τα ψηφίσατε. Δεν είναι δυνατόν τώρα, κύριοι Βουλευτές (που έρχεται η ώρα της υλοποίησης αυτών των διατάξεων) να δεχόμαστε εμείς κριτική γιατί πάμε να υλοποιήσουμε αυτές τις διατάξεις που έχουμε ψηφίσει όλοι μαζί.
Και επειδή ακούστηκε και μια κριτική ως προς το τι ψήφιζε ο ΣΥΡΙΖΑ στο παρελθόν σε σχέση με τις οδηγίες, αυτό είναι ένα πράγμα το οποίο το ακούμε συνέχεια και συνέχεια εδώ. Νομίζω ότι πρέπει να το συζητήσουμε για τελευταία φορά και να μην ξαναέρθει αυτό το επιχείρημα.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Μονίμως θα έρχεται.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Να κάνουμε όση συζήτηση θέλετε γι’ αυτό το ζήτημα, δηλαδή τι ψηφίζαμε, τι λέγαμε, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να υπάρχει εδώ και η απάντηση για το τι λέμε σε αυτούς, οι οποίοι ψήφισαν πριν από λίγους μήνες σημαντικότατες διατάξεις και έρχονται τώρα και κάνουν κριτική στην Κυβέρνηση, η οποία προσπαθεί να υλοποιήσει αυτές τις διατάξεις. Διότι σε αυτό το σημείο είμαστε τώρα.
Δεχόμαστε μια κριτική για το θέμα της διαπραγμάτευσης, σαν να έχουμε εμείς στον τίτλο της πολιτικής μας το «φόροι, φόροι, φόροι», κάτι το οποίο δεν είναι αληθές. Είμαστε αναγκασμένοι να ακολουθήσουμε μια οικονομική και κοινωνική πολιτική, μέσα στα πλαίσια μιας συγκεκριμένης συμφωνίας που ψηφίστηκε από τη μεγάλη πλειοψηφία της Βουλής. Και έρχεστε τώρα να κάνετε κριτική σε αυτό που προσπαθεί να υλοποιήσει η Κυβέρνηση, χωρίς να καταθέτετε την δική σας διαφορετική λύση.
Έχω ξαναπεί ότι σέβομαι αυτούς οι οποίοι απορρίπτουν όλη τη λογική των δύο συμφωνιών και λένε ότι εμάς δεν μας ενδιαφέρουν όλα αυτά, προτείνουμε κάτι άλλο, κάποια στιγμή να το δούμε αυτό το πολιτικό αφήγημα και να το συζητήσουμε. Όμως, αυτοί οι οποίοι δεχθήκαν αυτό το πλαίσιο έρχονται τώρα και κάνουν κριτική, όταν εμείς διαπραγματευόμαστε αυτό ακριβώς το πλαίσιο; Διότι είναι σαφές -και το έχουμε πει ως Κυβέρνηση- ότι η Κυβέρνηση διαπραγματεύεται στα πλαίσια της συμφωνίας. Δεν κάνουμε αυτό που έκαναν προηγούμενες κυβερνήσεις, να προσθέτουμε κατά τη διαπραγμάτευση και άλλα ζητήματα.
Άρα, εμείς αυτό που κάνουμε -εγώ θα το πω για τελευταία φορά το επιχείρημα- είναι η υλοποίηση του ν.4336/2015, ο οποίος ψηφίστηκε από διακόσιους είκοσι ένα Βουλευτές, έστω και αν κάποιοι από αυτούς σήμερα έρχονται και μας κάνουν κριτική, επειδή υλοποιούμε αυτό που ψηφίσαμε.
Σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα πω πολύ λίγα πράγματα, γιατί τα πιο πολλά με επάρκεια τα είπαν οι Βουλευτές των κομμάτων και της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας που συμφωνούν σε αυτό το νομοσχέδιο.
Κι εγώ, όμως, ως Υπουργός Οικονομικών, είμαι υποχρεωμένος να το εισηγηθώ.
Με τη συγκεκριμένη Οδηγία τροποποιείται παλαιότερη Οδηγία για την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών. Έτσι, πλέον θα έχουμε όχι ανταλλαγή πληροφορίων μέσα από ένα αίτημα του ενός κράτους προς στο άλλο, αλλά θα έχουμε μία αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών, η οποία αποτελεί σημαντικό μέσο για την αντιμετώπιση της διασυνοριακής φορολογικής απάτης και φοροδιαφυγής και θα συμβάλει στην αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη είσπραξη των φόρων.
Γι’ αυτό άλλωστε ο ΟΟΣΑ έλαβε εντολή από την ομάδα G20 να διαμορφώσει ένα ενιαίο πρότυπο για την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών, το οποίο ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2014.
Εδώ να ανοίξω μία παρένθεση. Ακούσαμε την κριτική σε σχέση με την ασφάλεια της διαχείρισης των πληροφοριών. Είναι κάτι το οποίο παίρνουμε πολύ σοβαρά και έχουμε και εμείς πάρα πολλές αγωνίες και ανησυχίες σε αυτά τα ζητήματα. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι ο φόβος για την ασφάλεια της διαχείρισης των πληροφοριών και των βάσεων δεδομένων πρέπει να μας αποτρέψει να αγωνιστούμε και για να κάνουμε πιο ασφαλείς τις βάσεις δεδομένων και κυρίως τη διακίνηση των πληροφοριών, αλλά και να προχωρήσουμε στη διακίνηση των πληροφοριών.
Διότι αυτές οι λίστες -για τις οποίες θα πω πιο κάτω, ας μην βιαστούν κάποιοι να χαμογελάσουν- που έχουμε και μας δίνουν πολύτιμα έσοδα είναι αποτέλεσμα ακριβώς αυτής της ανταλλαγής πληροφοριών.
Επιπλέον, η συνεκτική και ολοκληρωμένη προσέγγιση αναφορικά με την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και η ευθυγράμμιση του πεδίου εφαρμογής της με τις διεθνείς εξελίξεις θα συμβάλουν στην ελαχιστοποίηση του κόστους και του διοικητικού βάρους για τις φορολογικές διοικήσεις και τους οικονομικούς φορείς.
Με τη νέα Οδηγία επεκτείνεται το πεδίο της αυτόματης ανταλλαγής πληροφοριών, αφού τα κράτη-μέλη, εκτός από τις πληροφορίες σχετικά με συγκεκριμένες κατηγορίες εισοδήματος και κεφαλαίου, θα ανταλλάσσουν και πληροφορίες αναφορικά με δηλωτέο λογαριασμό για τα φορολογικά έτη από το 2016 και εξής.
Αυτό σημαίνει ότι τα ελληνικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα θα διαβιβάζουν στο Υπουργείο Οικονομικών πληροφορίες σχετικά με φυσικά πρόσωπα ή οντότητες που είναι δικαιούχοι λογαριασμού, βάσει κανόνων υποβολής στοιχείων και δέουσας επιμέλειας που συνάδουν με το κοινό πρότυπο του ΟΟΣΑ.
Δεν επιθυμώ να επαναλάβω αυτά που ακούστηκαν στη Βουλή και αυτά που ακούστηκαν στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, αλλά δεν θέλω και να αναλώσω άλλο τον χρόνο σας.
Θέλω να τελειώσω, σε σχέση με το νομοσχέδιο και την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών, με μία γενική παρατήρηση. Μας δείχνει πού θα κινηθούν το επόμενο χρονικό διάστημα οι φορολογικές υπηρεσίες. Διότι έχουμε εντοπίσει τον μεγάλο πλούτο που οφείλεται σε φαινόμενα φοροδιαφυγής, λαθρεμπορίου και διαφθοράς που έχουν ορισμένοι στο εξωτερικό και θα μας δώσει τη δυνατότητα να εντοπίσουμε αυτόν τον πλούτο, να τον κυνηγήσουμε και να εισπράξουμε τα μεγαλύτερα δυνατά έσοδα που μπορούμε να πάρουμε από αυτόν τον πλούτο.
Να είναι σίγουροι αυτοί οι οποίοι αγωνιούν γι’ αυτά που έχουν στο εξωτερικό ότι και αυτές οι Οδηγίες και οι ενέργειες που έχουμε κάνει μέχρι τώρα και η ενσωμάτωση σε αυτές τις Οδηγίες και η νέα Οδηγία FATCA που θα ξεκινήσει –και έχουμε ήδη πολύ καλές ενέργειες σε αυτήν την κατεύθυνση- δημιουργούν ένα θεσμικό πλαίσιο που παρέχει στις φορολογικές υπηρεσίες τη δυνατότητα αξιοποίησης και είσπραξης πολύ μεγάλων ποσών.
Άλλωστε αποτέλεσμα τέτοιων ενεργειών έχουμε το τελευταίο χρονικό διάστημα στο Υπουργείο Οικονομικών –αναφέρθηκε στη συζήτηση προχθές-, όπου με έγγραφα που έχουν έρθει από το εξωτερικό έχουμε πλέον δεδομένα για μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής, για μεγάλους φοροφυγάδες, οι οποίοι –βλέπω με μεγάλη ικανοποίηση- μπορούν να βρουν από δάνειο τα χρήματά τους και να πληρώσουν αυτά που τους καταλογίζουν οι εισαγγελείς.
Θα πω τώρα για τα υπόλοιπα άρθρα πέραν της Οδηγίας και συγκεκριμένα για το άρθρο 10. Το άρθρο 10, όπως είπα και στην Επιτροπή, είναι η παράταση που δίνεται για την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων που αφορούν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για συγκεκριμένους λόγους και για οργανωτικούς και για άλλους, όπως εξήγησα στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων. Είναι μια ρύθμιση ταυτοποιητικής φύσης. Λαμβάνει χώρα σχεδόν κάθε χρόνο και καλώ να την ψηφίσετε.
Σε σχέση με τα άρθρα 11 και 12 που αφορούν την ταυτοποίηση των θεμάτων της χρηματοδοτικής μίσθωσης των αυτοκινήτων, αυτό έχει προέλθει από μία απόφαση του δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου πλέον μας επιβάλλει ένα νέο πλαίσιο. Αναγκαζόμαστε –και είναι σωστό- να υλοποιήσουμε αυτό το πλαίσιο για να μην ενεργοποιηθούν οι διατάξεις και να έχουμε πρόστιμα εξαιτίας μη λήψης των αναγκαίων μέτρων από τη χώρα μας. Και έτσι προχωρούμε.
Από εδώ και πέρα το τέλος ταξινόμησης για τα υπό κρίση επιβατικά αυτοκίνητα επιβάλλεται αναλογικά, δηλαδή, ανάλογα με το πόσο καιρό κάποιος θα το έχει στη χώρα μας.
Και εάν κάποιος έχει καταβάλει το σύνολο του τέλους ταξινόμησης (επειδή δεν ήξερε πόσο διάστημα θα χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο) μπορεί να πάρει επιστροφή του τέλους ταξινόμησης όταν τελειώσει η χρήση του με μια συγκεκριμένη διαδικασία.
Τέλος, σε ό,τι αφορά την τροπολογία για το θέμα της απόσυρσης των αυτοκινήτων πρώτα απ’ όλα εδώ να ξεκαθαρίσω μια κριτική που ακούγεται και ξανακούγεται σε σχέση με δήθεν καθυστερήσεις. Αυτήν την κριτική να την καταλάβω, αν και αυτός που την κατέθεσε δεν είναι τώρα εδώ να την ακούσει και φαντάζομαι ότι θα ενημερωθεί από τα Πρακτικά, για αυτούς που δεν έχουν καθόλου εικόνα για το πώς λειτουργεί μια κυβέρνηση. Αλλά είναι σαφέστατο ότι οι τροπολογίες που φέρνουμε εδώ είναι αποτέλεσμα μιας διαπραγμάτευσης. Και αυτή η διαπραγμάτευση δεν τελειώνει αυτόματα μια ημέρα. Αυτή η συγκεκριμένη ιστορία είναι κάτι το οποίο έχουμε ξεκινήσει πολύ νωρίς, αλλά τελείωσε τώρα η διαπραγμάτευση.
Και για κάποιους που βιάζονται να τελειώσει πολύ νωρίς κάτι, αν τελειώσει πολύ νωρίς κάτι, θα είναι πιο δυσμενές απ’ αυτό το οποίο συζητιέται αυτήν την περίοδο. Άρα, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτή η τροπολογία ότι μέσα από μια πετυχημένη διαπραγμάτευση, διάλογο καταφέραμε ένα μέτρο που δίνει μια απάντηση στα ζητήματα αυτά. Και σε ό,τι αφορά το μέτρο τονίζω, για να μην γίνει κάποια παρανόηση, ότι το μέτρο παρατείνει τη διαδικασία απόσυρσης έως 20 Μαΐου 2016 με δυνατότητα τακτοποίησης όλων των θεμάτων μέχρι 31 Μαΐου του 2016 και τακτοποιεί και όσα αυτοκίνητα έχουν αγοραστεί το προηγούμενο χρονικό διάστημα ώστε να έχουν τις ευμενείς διατάξεις του νόμου.
Και είναι μία μεγάλη ευκαιρία, πρέπει να την αξιοποιήσουν οι Έλληνες πολίτες διότι αυτή η διαδικασία της απόσυρσης δεν μπορεί να είναι αιώνια. Θα έρθουν και άλλες νομοθετικές διατάξεις, διότι ξεκίνησε στο Υπουργείο Οικονομικών και λειτουργεί η διυπουργική επιτροπή που εξετάζει τα θέματα φορολογίας των αυτοκινήτων, και έτσι θα έχουμε και άλλες διατάξεις που θα λύσουν γενικά τα θέματα των αυτοκινήτων, θα κάνουν το πλαίσιο πιο συγκεκριμένο, πιο αυστηρό και θα κλείσει αυτή η ιστορία. Καλούμε, λοιπόν, τους Έλληνες πολίτες να αξιοποιήσουν αυτήν τη διαδικασία και να τακτοποιήσουν αυτά τα θέματα.
Κλείνω με δύο παρατηρήσεις.
Ακούμε μία συνεχή κριτική για την Κυβέρνηση για θέματα ανικανότητας. Αυτήν την κριτική να την ακούσουμε από κόμματα που δεν άσκησαν εξουσία, να την ακούσουμε και μάλιστα να υποκλιθούμε σε αυτήν την κριτική. Αλλά να ακούμε κριτική στα θέματα φορολογίας από στελέχη και από κόμματα που άσκησαν εξουσία, από Νέα Δημοκρατία, ΠΑΣΟΚ και ΠΟΤΑΜΙ;
Νομίζω ότι αυτός που την καταθέτει αυτήν την κριτική, πρέπει να καταθέσει και μια σύγκριση, δηλαδή, το τι κάναμε εμείς σε αυτόν τον πολύ δύσκολο χρόνο, με διαπραγμάτευση, με κλειστές τράπεζες, με capital controls, με όλ’ αυτά τα προβλήματα και το τι έκαναν αυτοί τα προηγούμενα χρόνια.
Και επειδή ορισμένοι θέλουν να ξεχνούν το πού κινούμαστε και λένε «Τι κάνει η Κυβέρνηση στη φοροδιαφυγή, στο λαθρεμπόριο;» κλπ., να θυμίσω ότι σε αυτούς τους τομείς η Κυβέρνηση υλοποιεί ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα το οποίο έχει καθοριστεί στον ν.4336. Σε πάρα πολλούς τομείς είναι θετικό, διότι προβλέπει πολλά μέτρα που ενισχύουν τις υπηρεσίες και τη μάχη κατά της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου. Σε κάποιους άλλους τομείς, βεβαίως, έχει προβλήματα τα οποία συζητάμε στη διαπραγμάτευση και δεν έχουμε τη λογική ότι «γρήγορα-γρήγορα τελειώστε σε όποια συμφωνία, όπως να ‘ναι». Αλλά, για το σύνολο της φορολογικής πολιτικής, και επειδή ακούμε μια κριτική πολλές φορές ότι δεν ενημερώνουμε, δεν δίνουμε τα στοιχεία, πείτε μας: Πότε στο παρελθόν  (επειδή παρακολουθώ από το 1980 τα φορολογικά θέματα) η Βουλή είχε τόσο μεγάλη ενημέρωση, είχε τεκμηριώσεις, πίνακες, απαντήσεις με όλα τα στοιχεία για όλα τα θέματα της φορολογικής πολιτικής;
Και για όσους εξακολουθούν να διαμαρτύρονται, δηλώσαμε με σαφήνεια στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων ότι θα οργανώσουμε συζήτηση, όταν τελειώσει ο κουρνιαχτός απ’ όλα αυτά τα θέματα, για να έχουμε τον χρόνο και τη δυνατότητα να συζητήσουμε ουσιαστικά και αναλυτικά, για να εξηγήσουμε ακριβώς το τι κάναμε στα θέματα φορολογικής πολιτικής, να τεκμηριώσουμε και να πούμε και τι προγραμματίζουμε. Και εκεί θα είναι και μια ευκαιρία στους διατελέσαντες στα Υπουργεία Οικονομικών σε διάφορες θέσεις, είτε με τη μορφή Βουλευτών είτε άλλων στελεχών, να έρθουν και μας πούνε αυτοί τι κάνανε την αντίστοιχη περίοδο.
Κλείνω, τέλος, με μία υποχρέωση που έχω απέναντι στο Κοινοβούλιο. Στη συζήτηση στις 29 του μηνός αναφέρθηκε πάρα πολλές φορές το όνομά μου. Δεν ήθελα, όμως, από σεβασμό στην κοινοβουλευτική διαδικασία, να καθυστερήσω ούτε για ένα λεπτό την όλη διαδικασία, άλλωστε αλλού ήταν τα θέματα και δεν ήθελα να δώσω αφορμή για κάτι τέτοιο. Δεν ζήτησα τον λόγο επί προσωπικού. Με μια δήλωσή μου σήμερα, η οποία έχει αναρτηθεί στο site του Υπουργείου Οικονομικών στο minfin.gr, δίνω απάντηση σε αυτά που ακούστηκαν.
Πρώτα απ’ όλα, έγινε ένα ατόπημα απ’ αυτό το Βήμα. Κατατέθηκε έγγραφο στη Βουλή, που για να αποδείξει τη δήθεν ολιγωρία της Κυβέρνησης συγκρίνει το εννεάμηνο του 2015 με τα δωδεκάμηνα των προηγούμενων χρόνων. Ξέρετε, στην πολιτική η βιασύνη είναι πολύ κακή, είτε είναι αριστερή είτε δεξιά βιασύνη. Είναι κακό κάποιοι να βιάζονται και να μας φέρνουν στοιχεία εδώ που αφορούν εννεάμηνο, για να συγκρίνουμε δωδεκάμηνο.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, θα έρθουν τα στοιχεία κανονικά από την ΓΓΔΕ και από το ΣΔΟΕ με την επίσημη μορφή στη Βουλή γι’ αυτή τη σύγκριση. Εγώ αυτό που έχω να καταθέσω σήμερα είναι ότι από τα στοιχεία που έχουμε από τη βεβαίωση (δηλαδή από το αποτέλεσμα των ελέγχων) σε σχέση με το 2014 για το 2015, από τα στοιχεία που μας έχει δώσει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (όχι δηλαδή το γραφείο Τύπου του Αλεξιάδη, που δεν έχει κιόλας γιατί δεν έχω δημοσιογράφο στο γραφείο μου και καλά κάνουμε που δεν έχουμε, δεν χρειάζεται να φορτώνουμε τα γραφεία μας) όχι από κάποιον συνεργάτη του Αλεξιάδη, αλλά από τα στοιχεία της ΓΓΔΕ προκύπτει ότι το 2014 μετά από ελέγχους για τη λίστα Λαγκάρντ βεβαιώθηκαν 26.620.000, δηλαδή μέσος όρος φόρων, προστίμων, προσαυξήσεων κλπ. ανά υπόθεση 665.000 ευρώ, ενώ το 2015, που υποτίθεται ότι είμαστε ανίκανοι, ότι καθυστερήσαμε και χίλια δυο πράγματα, αντί για 26.620.000, βεβαιώσαμε 175.000.000 με μέσο όρο βεβαίωσης ανά υπόθεση 1.772.000.
Τα νούμερα δεν είναι απλά συντριπτικά, αλλά δείχνουν ακριβώς το αποτέλεσμα της πολιτικής βούλησης, της ικανότητας και της οργάνωσης των υπηρεσιών. Και για όσους βιαστούν να κατηγορήσουν και άλλο, τους λέω ότι τα στοιχεία αυτά είναι του 2015, διότι τα στοιχεία του 2016 δείχνουν ότι σ’ αυτή την ιστορία της λίστας Λαγκάρντ υπήρχαν φορολογούμενοι στους οποίους βεβαιώθηκαν 3,3 εκατομμύρια για την υπόθεσή τους.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Καλά, πήρατε κανονικά το χρόνο σας, αλλά θα ήθελα και εγώ να σας παρακαλέσω να πάρετε την απάντηση που υπογράφει ο κ. Χουλιαράκης προς τον κ. Σταϊκούρα, ο οποίος λέει «όχι βεβαιώθηκαν 26 εκατομμύρια το 2014, εισπράχθηκαν 26 εκατομμύρια» και μάλιστα λέει και πού διατέθηκαν. Υπό την ευρεία έννοια, διατέθηκαν σε κοινωνικούς σκοπούς. Για το 2015 λέει ότι «εισπράχθηκαν 4 εκατομμύρια και διατέθηκαν 3,5 εκατομμύρια». Τα υπόλοιπα δεν προλάβατε λόγω δημοσιονομικού έτους και μπήκαν, βέβαια, στον γενικό κορβανά, δεν χάθηκαν. Λέει ότι εισπράχθηκαν. Την διάβασα εγώ με τα μάτια μου. Λέει ότι εισπράχθηκαν.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κύριε Πρόεδρε, εάν μου επιτρέπετε, για λιγότερο από ένα λεπτό ζητώ το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ξέρω πολύ καλά αυτό που απάντησε ο κ. Χουλιαράκης. Έχει απόλυτο δίκιο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ναι, αυτό που σας είπα.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Θα σας πω. Στη συζήτηση που θα γίνει στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων θα έρθουν όλα τα στοιχεία. Συγκρίνουμε διαφορετικά πράγματα. Ο λογαριασμός και αυτό είναι άλλο, διότι…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Αυτό που είδα στην απάντηση λέω, κύριε Υπουργέ.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Θα σας πω. Σε ό,τι αφορά το θέμα της λίστας Λαγκάρντ, επειδή είναι μία υπόθεση που αρκετές περιπτώσεις της οδηγούνται στο δικαστήριο, γι’ αυτό αναφέρθηκα σε βεβαίωση. Εγώ θέλω πάντα να ακριβολογώ σ’ αυτά που λέω.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Μεταξύ βεβαίωσης και είσπραξης η διαφορά είναι τεράστια. Στοιχεία από τις εισπράξεις έχουμε, κύριε Υπουργέ;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ναι, αλλά και εγώ ακριβολόγησα με την απάντηση του κ. Χουλιαράκη, για να μην δημιουργούμε εντυπώσεις.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Σας ευχαριστώ.
Ευχαριστώ πολύ.
(Στο σημείο αυτό ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Τρύφων Αλεξιάδης καταθέτει για τα Πρακτικά την προαναφερθείσα νομοτεχνική βελτίωση, η οποία έχει ως εξής:
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Ευχαριστούμε κι εμείς.
Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Πρώτα απ’ όλα, θα ήθελα να καταθέσω τη σχετική τροπολογία, γιατί ο κ. Τσιρώνης με ειδοποίησε ότι δεν μπορεί να έρθει, επειδή έχει ένα έκτακτο πρόβλημα. Θα μιλήσω εγώ για τη σχετική τροπολογία.
Νομίζω έχει διανεμηθεί η τροπολογία με αύξοντα αριθμό 300 και ειδικό 77, για την Ειδική Γραμματεία Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Είναι απλό το περιεχόμενο της τροπολογίας. Πρέπει να καλυφθεί με προσωπικό η συγκεκριμένη Ειδική Γραμματεία Υδάτων, η οποία έχει έναν πολύ σημαντικό ρόλο να επιτελέσει. Εάν διαβάσετε την εισηγητική έκθεση, θα δείτε ότι το προσωπικό που έχει μείνει στη συγκεκριμένη Ειδική Γραμματεία είναι πάρα πολύ λίγο για να καλύψει τις πολύ βασικές ανάγκες. Να σας πω δε ότι η συγκεκριμένη Ειδική Γραμματεία έχει ανάγκη στελέχωσης με προσωπικό. Σήμερα υπηρετούν υπάλληλοι στις είκοσι εννέα από τις σαράντα δύο οργανικές θέσεις κι απ’ αυτές τις είκοσι εννέα, οι είκοσι μία καλύπτονται από τακτικό προσωπικό και οι οκτώ από τακτικούς υπαλλήλους από άλλους φορείς, των οποίων ο χρόνος της απόσπασης λήγει τον Απρίλιο του 2016.
Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, το θέμα της τροπολογίας, η τροπολογία έχει αυτήν ακριβώς τη λογική, να ενισχύσει δηλαδή την Ειδική Γραμματεία Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διότι δυστυχώς οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια έχουν μειώσει το Δημόσιο σε πάρα πολύ μεγάλο αριθμό. Κάποια στιγμή πρέπει εδώ να κάνουμε μια κουβέντα για αυτές τις μειώσεις του προσωπικού, διότι σε πολύ βασικές υπηρεσίες, όπως είναι οι φορολογικές, οι τελωνειακές υπηρεσίες, αλλά και άλλες υπηρεσίες, τα νοσηλευτικά ιδρύματα, ο χώρος της υγείας και αλλού, ενώ υπάρχει όλη αυτή η παραπληροφόρηση και προπαγάνδα για μεγάλο δημόσιο τομέα, όταν πάμε να συγκρίνουμε τους υπαλλήλους που υπηρετούν σε αυτές τις υπηρεσίες με τους αντίστοιχους υπαλλήλους άλλων ευρωπαϊκών υπηρεσιών, βλέπουμε ότι εδώ έχουμε πολύ μικρό αριθμό υπαλλήλων που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις ανάγκες.
Πρέπει λοιπόν να βρούμε τρόπο, και αυτό κάνει αυτή η τροπολογία, δίνει δηλαδή τη δυνατότητα αυτές οι ανάγκες να καλυφθούν με απόσπαση. Δεν μιλάμε για κάτι άλλο, για να μην αρχίσει η παραπληροφόρηση ή τα διάφορα δημοσιεύματα ή οι αναφορές ότι τακτοποιούμε «τα δικά μας παιδιά» και διάφορα άλλα ωραία που ακούγονται. Μιλάμε για μια δυνατότητα να γίνουν αποσπάσεις και μετατάξεις στην Ειδική Γραμματεία. Δεν υπάρχει καμία φωτογραφική διάταξη. Είναι μια κανονική διαδικασία για να τακτοποιηθεί το όλο θέμα.
Ο κ. Τσιρώνης, όπως σας είπα, δεν μπορεί να έρθει, διότι προέκυψε έκτακτο πρόβλημα και δυστυχώς δεν μπορεί να παραστεί.
Με την ευκαιρία αυτή, κύριε Πρόεδρε, να πω, για να μην χαθεί άλλος χρόνος, ότι κάνουμε αποδεκτές τις τροπολογίες 297/75 του κ. Σταθάκη και του κ. Παρασκευόπουλου για μετάθεση για την 1/10/2016 της έναρξης εφαρμογής συγκεκριμένων διατάξεων του Πτωχευτικού Κώδικα, την τροπολογία 298/76 του κ. Τσακαλώτου και δική μου για τα κίνητρα αντικατάστασης αυτοκινήτων παλιάς τεχνολογίας, την παράταση απόσυρσης δηλαδή, καθώς και την 300/77 στην οποία μόλις αναφέρθηκα.
Μια και πήρα τον λόγο και με απόλυτο σεβασμό και στο κλίμα συναίνεσης που υπάρχει σήμερα στην Αίθουσα αλλά και στον χρόνο σας, δύο πράγματα μόνο θέλω να πω.
Ακούστηκε από ομιλητή της Νέας Δημοκρατίας μια κριτική για το τι κάνει η Κυβέρνηση στα θέματα φορολογίας και λαθρεμπορίου. Το ξαναείπα και θα το επαναλάβω: Να μην βιάζονται. Εκτός από όσα στοιχεία έχουμε καταθέσει στη Βουλή μέσα από την κοινοβουλευτική διαδικασία των απαντήσεων σε επίκαιρες ερωτήσεις, κατάθεση στοιχείων κ.λπ., στα οποία απαντάμε σε όλα -δεν υπάρχει κάτι που δεν έχουμε απαντήσει, δεν υπάρχει κάτι στο Υπουργείο Οικονομικών που να ξέρω εγώ και να μην έχει κατατεθεί στη Βουλή, και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, διότι για μας η διαφάνεια είναι συστατικό στοιχείο της πολιτικής μας- εκτός από αυτό, λοιπόν, το είπα και το ξαναλέω: Εγώ κάποια πράγματα θέλω να τα λέω τελευταία φορά στη Βουλή, δεν θέλω να τα επαναλαμβάνω στη συνέχεια, παρότι κάποιοι έχουν την ίδια κασέτα που παίζει συνέχεια. Θα υπάρχει πλήρης ενημέρωση της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων με πλήρη απολογισμό του τι έχει γίνει στο Υπουργείο Οικονομικών και πλήρη ενημέρωση για τον προγραμματισμό του Υπουργείου Οικονομικών. Να μην υπάρχει καμιά ανησυχία επί του θέματος αυτού.
Αλλά παραμένει ένα ερώτημα, το οποίο έχω καταθέσει πάρα πολλές φορές και φοβάμαι θα το καταθέτω συνέχεια, γιατί δεν υπάρχει απάντηση. Πραγματικά θα πρέπει να απαντηθεί κάποια στιγμή. Εκείνη η λίστα Λαγκάρντ, η οποία ήταν χαμένη το 2010, το 2011 και έφτασε στα χέρια του ΣΔΟΕ περίπου τον Νοέμβριο του 2012, που ήταν χαμένη αυτό το διάστημα; Θα αναλάβει, επιτέλους, κάποιος την πολιτική ευθύνη για την καθυστέρηση έναρξης ελέγχου και για τους κινδύνους παραγραφής;
Διότι, καλή η κριτική, καλή η γκρίνια, την ακούμε συνέχεια. Κάποια στιγμή να έχουμε και πολιτική ανάληψη ευθύνης γι’ αυτό το ζήτημα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Ορίστε, κύριε Κουτσούκο, τι θέλετε;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ: Θα ήθελα να μιλήσω μισό λεπτό, επί της τροπολογίας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Έχετε τον λόγο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ: Ευχαριστώ.
Τα πολιτικά θέματα και του νομοσχεδίου έχουν καλυφθεί με επάρκεια. Δεν θα επεκταθώ και για την οικονομία του χρόνου. Εξάλλου, ο κύριος Υπουργός, αν τον αξιώσει ο λαός και παραμείνει σε αυτήν τη θέση, θα έχει πολύ χρόνο να απολογείται για το τι κάνει για τη φοροδιαφυγή.
Κύριε Υπουργέ, μας παρουσιάσατε μια τροπολογία, επειδή δεν μπορεί να έρθει ο κ. Τσιρώνης. Να δεχθούμε, λοιπόν, αυτήν την αδυναμία και να μην το αναδείξουμε ως μείζον θέμα, όπως θα μπορούσε κανείς να το αναδείξει.
Δεν αρνείται κανένας το να ενισχύσουμε με προσωπικό μια υπηρεσία που το έχει ανάγκη. Συμφωνούμε με αυτήν την επιχειρηματολογία. Το είχαμε κάνει κι εμείς, ακριβώς στην ίδια υπηρεσία, δηλαδή στη Γενική Γραμματεία Υδάτων. Εδώ, κάνετε δύο πρόσθετα πράγματα: Το ένα είναι που τους δίνετε τη δυνατότητα να μεταταχθούν, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, και το άλλο -και λυπάμαι που το υπογράφει ο κ. Βερναρδάκης, ο οποίος είναι θεματοφύλακας ενός βαθμολογίου και ενός υπαλληλικού κώδικα που πρόσφατα ψηφίσαμε- τους δίνετε τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση να εκλέγονται σε θέσεις ευθύνης, διευθυντές ή γενικοί διευθυντές. Δηλαδή, είναι κάποιοι σε μια υπηρεσία που περιμένουν την ώρα τους να λάβουν θέσεις ευθύνης και θα πάει ο αποσπασμένος που είναι επιλογή του Υπουργού -γιατί είναι κατ’ εξαίρεση η διαδικασία, δεν υπακούει ούτε σε υπηρεσιακά συμβούλια ούτε πουθενά αλλού- να γίνει προϊστάμενος και να του πάρει τη θέση. Δεν είναι φωτογραφία αυτό; Γι’ αυτό είπα ότι αυτήν δεν μπορούμε να την ψηφίσουμε. Τις άλλες θα τις ψηφίσουμε και θα τα πούμε στην ψηφοφορία.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Κύριε Βεσυρόπουλε, έχετε το λόγο.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, δεν θα έπαιρνα τον λόγο. Μετά τη διευκρίνιση του Υπουργού κ. Παρασκευόπουλου για την τροπολογία που είχαμε για το θέμα με τους διαχειριστές αφερεγγυότητας, αλλά και επειδή θέλω να απαντήσω στον κ. Αλεξιάδη, διότι άφησε μια μομφή για το τι κάναμε εμείς για τη λίστα Λαγκάρντ, θα ήθελα να υπενθυμίσω, για την αποκατάσταση της αλήθειας, ότι η λίστα Λαγκάρντ μόλις εστάλη στο γραφείο του τότε Πρωθυπουργού, του κ. Σαμαρά, απεστάλη αυθημερόν στον Οικονομικό Εισαγγελέα, στις 2 Οκτωβρίου του 2012. Το δεύτερο cd της λίστας, αμέσως μόλις παραλήφθηκε, εστάλη κι αυτό αυθημερόν στον Οικονομικό Εισαγγελέα. Εμείς, η Νέα Δημοκρατία, αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας, τον Ιούλιο του 2012.
Το ίδιο ισχύει και για τις λίστες εμβασμάτων εξωτερικού και Λουξεμβούργου. Η πρώτη διαβιβάστηκε στους Οικονομικούς Εισαγγελείς στις 5 Σεπτεμβρίου και η δεύτερη στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2012. Η λίστα με τα εξήντα πέντε cd, κύριε Υπουργέ, δημιουργήθηκε μετά από αίτημα του ΣΔΟΕ, στις αρχές της θητείας της Κυβέρνησης Σαμαρά προς την Ένωση των Ελληνικών Τραπεζών. Αυτό για την αποκατάσταση της αλήθειας.
Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Ευχαριστούμε κι εμείς.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα το λόγο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Βαρεμένος): Ορίστε, κύριε Υπουργέ.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Σε σχέση με την παρατήρηση για την τροπολογία, στην οποία αναφέρθηκα προηγουμένως, δεν θέλω να επιμείνω άλλο για τα όσα ακούστηκαν για τη σύγκριση του παρελθόντος, του παρόντος κλπ. Άλλωστε, θα έχουμε τη δυνατότητα στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων να τα συζητήσουμε αναλυτικά.
Σε ό,τι αφορά, όμως, αυτό που ακούστηκε για το προσωπικό που αποσπάται από τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα στην Ειδική Γραμματεία Υδάτων, κύριε Κουτσούκο, δεν θα κάνουμε αυτό το οποίο έγινε τα προηγούμενα χρόνια της διακυβέρνησης. Είμαστε και οι δυο από το Υπουργείο Οικονομικών και έχουμε υπηρετήσει τον συνδικαλιστικό τομέα. Δηλαδή, το να κρίνονται γενικοί διευθυντές και προϊστάμενοι μεγάλων υπηρεσιών με χαρτιά που τους είχαν δώσει πολιτικοί, χωρίς να έχουν περάσει από τη διαδικασία του ΦΕΚ και τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος, με εύφημες μνείες, οι οποίες ξέρουμε όλοι πολύ καλά ότι έγιναν και δόθηκαν για να ευνοηθούν κάποιοι, οι οποίοι μπορούν ως χαμαιλέοντες να είναι με όλες τις κυβερνήσεις και όλες τις καταστάσεις στις κεντρικές και άλλες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, όχι όλοι, γιατί το Υπουργείο Οικονομικών έχει ικανότατα στελέχη, αλλά επειδή προερχόμαστε κι οι δυο από τον ίδιο χώρο και γνωρίζουμε πρόσωπα και καταστάσεις, σας λέω ότι εμείς δεν κάναμε και δεν θα κάνουμε αυτό το οποίο έγινε στο παρελθόν.
Αν έχετε να καταγγείλετε έστω και μία αναξιοκρατική μετακίνηση υπαλλήλου από τμήμα σε τμήμα στο Υπουργείο Οικονομικών –είναι εδώ και ο κ. Θεοχάρης και μπορεί με την εμπειρία του να σας πει αν έχουμε έστω και μία επί ΣΥΡΙΖΑ, διότι εγώ έχω εκατοντάδες να σας καταγγείλω για τα προηγούμενα χρόνια- να μας την καταγγείλετε και να την αναφέρουμε και να την αντιμετωπίσουμε.
Σ’ ό,τι αφορά, όμως, αυτό που είπατε, διαβάζω τι λέει ακριβώς η διάταξη, διότι θα μεταφέρουμε προσωπικό με απόσπαση από τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα στην ειδική γραμματεία: «Το αποσπασμένο προσωπικό έχει το δικαίωμα να μετέχει στις προβλεπόμενες διαδικασίες επιλογής σε θέσης προϊσταμένου γενικής διεύθυνσης, διεύθυνσης ή τμήματος ή άλλης οργανωτικής μονάδας άλλης υπηρεσίας ή του φορέα προέλευσης και σε περίπτωση εκλογής, εκδίδεται υποχρεωτικώς πράξη διακοπής της απόσπασης».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ: Ισχύει αυτό στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα; Αυτό είπα. Αφήστε τώρα τις ιστορίες.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Μισό λεπτό. Κύριε Κουτσούκο, στις ιστορίες με πήγατε εσείς όταν κάνατε βουτιές στο παρελθόν κατ’ επιλογήν. Ή θα κάνουμε γενική αποτίμηση ή όχι, διότι εγώ να αναλάβω τις ευθύνες για ό,τι έχει κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ σε μία Κυβέρνηση ενός χρόνου με τις συνθήκες που έχουμε. Ποιος θα αναλάβει τις ευθύνες για όλα τα προηγούμενα χρόνια;
Σ’ ό,τι αφορά αυτό, λοιπόν, με δεδομένο το πρόβλημα που έχει η υπηρεσία και με δεδομένο ότι, όπως σας είπα πιο πριν, από τις είκοσι εννέα θέσεις που είναι τώρα, μόνο οι είκοσι μία είναι τακτικό προσωπικό και ήδη οι οκτώ είναι αποσπασμένοι και θα πρέπει να πάμε μέχρι τους σαράντα δύο που είναι οι οργανικές θέσεις, σε μια υπηρεσία που θα είναι σαράντα δύο άτομα δεν είναι δυνατό να μπορούν να πάρουν μέρος στη διαδικασία μόνο οι είκοσι ένας.
Άρα, λοιπόν, για να μην έχουμε προβλήματα, γι’ αυτό υπάρχει αυτή η διάταξη και θα ακολουθήσουν τις προβλεπόμενες διαδικασίες επιλογής από το νόμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου