Τρίτη, 28 Ιουνίου 2016

Απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Δ. Καμμένου σχετικά με τον κίνδυνο παραγραφής δώδεκα χιλιάδων υποθέσεων μεγάλης φοροδιαφυγής (24.6.2016)

http://www.minfin.gr/

Αθήνα, σήμερα στις 24 Ιουνίου 2016, ημέρα Παρασκευή και ώρα 10:09΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Δ΄ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΝΙΚΗΤΑ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.
Θα συζητηθεί η προτελευταία ερώτηση προς τον παρευρισκόμενο για μία ακόμα φορά συνεπή Υπουργού κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη που θα απαντήσει.
Επομένως, θα συζητηθεί η με αριθμό 1011/17-6-2016 πέμπτη επίκαιρη ερώτηση του πρώτου κύκλου του Βουλευτή Β΄ Πειραιά των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Δημητρίου Καμμένου προς τον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με τον κίνδυνο παραγραφής δώδεκα χιλιάδων υποθέσεων μεγάλης φοροδιαφυγής.
Κύριε Καμμένο, ορίστε, έχετε τον λόγο.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, ευχαριστώ που ήρθατε για άλλη μία φορά. Έχει προκύψει ένα ζήτημα από σχετικά δημοσιεύματα και ανακοινώσεις που έχουν έρθει στα χέρια μου, το οποίο είναι εξαιρετικά σοβαρό. Εν τάχει, ας πούμε ότι κινδυνεύουν με παραγραφή δώδεκα χιλιάδες υποθέσεις φοροδιαφυγής. Η συγκεκριμένη ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες Αττικής –θα επεκταθώ στη δευτερολογία μου- μας επιστεί την προσοχή ως Κυβέρνηση για τον κίνδυνο παραγραφής συνολικά τριάντα έξι χιλιάδων υποθέσεων, καθώς δεν υπάρχει χρόνος ούτε προσωπικό.
Υπήρχε πιθανόν μία διαμάχη –ας το πω έτσι- να μεταβιβαστούν ή να μεταφερθούν κάποιες απ’ αυτές τις διαδικασίες της φοροδιαφυγής ή αυτοί οι φάκελοι προς τη Γενική Γραμματεία Εσόδων. Δεν ξέρουμε τι θα γίνουν και θα θέλαμε μία ενημέρωση. Τα στοιχεία που έχω είναι ότι ακόμα και τώρα να αποφασίσουμε να ξεκινήσουμε τον έλεγχο αυτών των υποθέσεων έτσι ώστε να αποφύγουμε την πιθανή φοροδιαφυγή, την απαλλαγή, την διαγραφή των υποθέσεων, δεν θα μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε πάνω από χίλιες. Θα πρέπει να το συζητήσουμε τουλάχιστον σήμερα εδώ, για να καταγραφεί και να δούμε τι θα κάνουμε.
Ερωτάσθε, επομένως, κύριε Υπουργέ,  πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το θέμα της παραγραφής περί των δώδεκα χιλιάδων υποθέσεων φοροδιαφυγής. Ποιο είναι το ύψος της απώλειας των εσόδων για το κράτος αν, όπως διαφαίνεται άλλωστε, δεν ελεγχθούν οι υποθέσεις μέχρι το τέλος του έτους;
Τι αντίκτυπο θα έχει στους πολίτες η συγκεκριμένη απώλεια εσόδων από τις υποθέσεις φοροδιαφυγής; Πώς θα αντισταθμιστεί; Σχεδιάζετε τη λήψη άμεσων μέτρων για να προστατευτούν οι αδύναμοι;
Για ποιο λόγο καθυστέρησε οκτώ μήνες η νομοθετική ρύθμιση που θα επέτρεπε ήδη από πέρσι τη μεταφορά των υποθέσεων στη Γενική Γραμματεία Εσόδων; Πότε αναμένεται να κατατεθεί;
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Ορίστε, κύριε Αλεξιάδη, έχετε τον λόγο.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Ευχαριστώ κι εσάς, κύριε Βουλευτά, γιατί δίνετε τη δυνατότητα να φωτίσουμε ένα θέμα, για το οποίο έχει πέσει πάρα πολλή παραπληροφόρηση, πάρα πολύ «κάρβουνο».
Έχω κουραστεί πλέον, με στοιχεία που καταθέτω στη Βουλή συνέχεια να αποδεικνύω το αυτονόητο. Όμως, ορισμένοι, καταλαβαίνω ότι επειδή δεν μπορούν να χωνέψουν και να σεβαστούν το αποτέλεσμα της κάλπης και τη θέληση του ελληνικού λαού, προσπαθούν με διάφορους τρόπους, με πλάγιους τρόπους, να επαναφέρουν μύθους, μυθεύματα, δράκους και ένα σωρό άλλες ιστορίες.
Ποια είναι η πραγματικότητα; Αποφασίστηκε η μεταφορά των φορολογικών και των τελωνειακών αρμοδιοτήτων από το ΣΔΟΕ στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Μεταφέρθηκαν περίπου τέσσερις χιλιάδες υποθέσεις, χίλιες εκατόν ενενήντα έξι από αυτές, με κριτήρια που καθόρισε ο οικονομικός εισαγγελέας, γιατί ήταν εισαγγελικές παραγγελίες, και δύο χιλιάδες επτακόσιες πενήντα μία άλλες σοβαρές υποθέσεις. Παραμένουν για μεταφορά περίπου άλλες είκοσι πέντε χιλιάδες υποθέσεις, διότι το ΣΔΟΕ δεν έχει πλέον φορολογικό και τελωνειακό αντικείμενο - αυτό το αντικείμενο ανήκει στη ΓΓΔΕ αποκλειστικά- άρα, πρέπει να μεταφερθούν εκεί, διότι δεν μπορούν να ελεγχθούν στο ΣΔΟΕ.
Αυτοί που κατηγορούν και λένε ότι η Κυβέρνηση προστατεύει την παραγραφή, ξεχνούν να πουν το τι κάνανε τόσο καιρό, όταν κινδυνεύαν να παραγραφούν αυτές οι υποθέσεις. Διότι στις 31/12/2016 παραγράφονταν περίπου δώδεκα χιλιάδες υποθέσεις από το ΣΔΟΕ, το οποίο διέθετε όλους και όλους πεντακόσιους έντεκα ελεγκτές.
Αν δεν είχε έρθει αυτή η Κυβέρνηση, αν δεν είχαμε κάνει αυτή τη μεταφορά αρμοδιοτήτων, πώς θα μπορούσαν το 2016 πεντακόσιοι έντεκα ελεγκτές να αφήνανε όλη την άλλη δουλειά στην άκρη και να ελέγχαν δώδεκα χιλιάδες υποθέσεις που παραγράφονταν;
Αυτοί, λοιπόν, που μας κουνούν το δάχτυλο για παραγραφή, πρέπει να θυμούνται, το πώς οδηγηθήκαμε να φουσκώσει το ΣΔΟΕ με υποθέσεις πέρα από τις δυνατότητές του. Διότι πολλές από αυτές τις υποθέσεις δεν έχουν το φορολογικό ή το τελωνειακό ενδιαφέρον, όπως αποδεικνύεται, σε σχέση με άλλες υποθέσεις, και αποπροσανατολίζουν το ΣΔΟΕ και τις φορολογικές υπηρεσίες από το να στοχεύσει στις μεγάλες υποθέσεις.
Εμείς, λοιπόν, πήραμε την πολιτική ευθύνη και παρατείναμε την παραγραφή κατά ένα έτος.
Αυτοί, δε, που αγωνιούν και λένε «Μα, γιατί για ένα οκτάμηνο δεν μεταφέρετε και τις άλλες είκοσι πέντε χιλιάδες υποθέσεις;», ας απαντήσουν! Δηλαδή, ελεγχθήκαν οι τέσσερις χιλιάδες που μεταφερθήκαν αυτό το διάστημα από το ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ, ελεγχθήκαν όλες οι άλλες υποθέσεις που έχει η ΓΓΔΕ σε εκκρεμότητα και δεν έχουν τι να κάνουν οι ελεγκτές και περιμένουν τις είκοσι πέντε χιλιάδες υποθέσεις; Όμως, η παραπληροφόρηση, δυστυχώς, εκεί οδηγεί.
Όχι, έχουμε στο Υπουργείο Οικονομικών, δυστυχώς, περιορισμένο ελεγκτικό προσωπικό. Έχουμε συγκεκριμένους στόχους να καθορίσουμε. Έχουμε συγκεκριμένες υποθέσεις να ελέγξουμε. Δεν έχουμε πενήντα χιλιάδες ελεγκτές. Έχουμε εννιά χιλιάδες προσωπικό στις φορολογικές υπηρεσίες, όλων των ειδών  προσωπικό. Δεν έχουμε εννιά χιλιάδες ελεγκτές. Και αναγκαζόμαστε να προτεραιοποιήσουμε υποθέσεις και να δούμε ποιες από αυτές έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε πολιτικό επίπεδο, σε οικονομικό επίπεδο, σε φορολογικό επίπεδο.
Για παράδειγμα, δεν θα αφήσουμε να παραγραφεί στα χέρια μας η λίστα Λαγκάρντ. Δεν θα αφήσουμε να παραπέσει η λίστα Μπόργιανς. Δεν θα ακολουθήσουμε αυτό που γινόταν στο παρελθόν.
Σας διαβεβαιώ, λοιπόν, ότι έχουν μεταφερθεί αυτές οι τέσσερις χιλιάδες υποθέσεις στη ΓΓΔΕ, έχουν προτεραιοποιηθεί και ελέγχονται. Από τις υπόλοιπές είκοσι πέντε χιλιάδες υποθέσεις έχουν ετοιμαστεί οι διατάξεις και θα μεταφερθούν άμεσα και αυτές στη ΓΓΔΕ, από τις οποίες η ΓΓΔΕ θα επιλέξει ποιες έχουν μεγάλη σημασία, θα προτεραιοποιήσει και θα αποφασίσει ποιες από αυτές θα ελεγχθούν και ποιες όχι. Διότι είναι δεδομένο ότι, αν πάμε να ασχοληθούμε με τη μικρή και μεσαία υπόθεση, θα αφήσουμε τη μεγάλη και την πολύ μεγάλη.
Από τα στοιχεία που καταθέσαμε στη Βουλή στην επίκαιρη επερώτηση της Νέας Δημοκρατίας στις 13/6/2016 είναι σαφέστατο πλέον που κατευθύνεται ο φορολογικός μηχανισμός. Αυτό ενοχλεί κάποιους. Ο φορολογικός μηχανισμός απευθύνεται στις μεγάλες και τις πολύ μεγάλες υποθέσεις.
Και καταλαβαίνουμε ότι αυτοί που μιλάνε για διάλυση του ΣΔΟΕ, για καταστροφή του ΣΔΟΕ, για όλα αυτά τα πράγματα τα φαντασιακά, ενοχλούνται από το ότι τελευταία το ΣΔΟΕ έχει πολύ μεγάλες επιτυχίες στον τομέα των ναρκωτικών, πρωτοφανείς σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το ΣΔΟΕ έχει πολύ μεγάλες επιτυχίες στον έλεγχο μεγάλων εταιρειών αυτοκινήτων, για εισαγγελικές παραγγελίες –παρακαλώ!- που εκκρεμούσαν από το 2012. Αυτό το ΣΔΟΕ τώρα έβαλε το «δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων» και έβγαλε τα πορίσματα, όπως γίνεται και στους ελέγχους που ξεκίνησε χθες και στον χώρο του ποδοσφαίρου.
Αυτοί που ενοχλούνται από αυτά και λένε περί διαλύσεως του ΣΔΟΕ, για ένα πράγμα να είναι σίγουροι, ότι θα ενοχληθούν πολύ περισσότερο στο άμεσο μέλλον.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Κύριε Υπουργέ, επιτρέψτε μου να σας πω ότι ο κύριος συνάδελφος επικαλέστηκε ερωτήματα Συλλόγου εργαζομένων και ότι τα ερωτήματα τα οποία τέθηκαν, τέθηκαν από κυβερνητικό Βουλευτή.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ναι, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Δεν αντιλαμβάνομαι, λοιπόν, ποιους υπαινίσσεστε. Τους εργαζόμενους ή τον κυβερνητικό Βουλευτή;
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κύριε Πρόεδρε, εγώ σέβομαι τους εργαζόμενους. Και σέβομαι και τον συγκεκριμένο Σύλλογο, του οποίου διετέλεσα και Πρόεδρος. Σε καμία περίπτωση…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Δεν ήθελα να πάω μέχρι εκεί.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Εγώ, κύριε Πρόεδρε, δεν μασάω ποτέ τα λόγια μου, κάτι που ίσως μου στοιχίζει και πολιτικά.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Το ξέρω αυτό!
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών):  Όμως, να ξέρετε ότι άλλο πράγμα είναι η πολιτική αντιπαράθεση, άλλο η συνδικαλιστική αντιπαράθεση και άλλο τα στοιχεία. Τα στοιχεία είναι συγκεκριμένα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Εντάξει, αλλά δεν χρειάζονται οξύτητες.
Ορίστε, κύριε Καμμένο, έχετε τον λόγο.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Ήταν σημαντική η επισήμανση του Προέδρου, προκειμένου να γίνεται και μια συζήτηση εκτός των τυπικών. Όμως, το τυπικό της υπόθεσης είναι το εξής: Εγώ μετά τη δική σας ενημέρωση -και σας ευχαριστώ γι’ αυτή, κύριε Υπουργέ- θα καταθέσω ερώτηση στη Γενική Γραμματεία Εσόδων για να δω τι κάνει. Διότι ναι μεν είμαι κυβερνητικός Βουλευτής, αλλά εμείς εδώ, όπως ξέρετε, δεν παύουμε να βρισκόμαστε τουλάχιστον τρεις φορές τον μήνα για να ελέγξουμε -με την καλή έννοια- το κυβερνητικό έλεγχο πάνω στα έσοδα και τη φορολογία, γιατί είναι αυτό για το οποίο πονάει χρόνια η ελληνική οικονομία. Οπότε, θα καταθέσω την ερώτηση εκεί για να δούμε από τις τέσσερις χιλιάδες υποθέσεις ποια είναι η προτεραιότητα, τι πόσα θα εισπραχθούν, αν υπάρχει το προσωπικό, αλλά και πολλά άλλα ζητήματα.
Από την απάντησή σας, κύριε Υπουργέ, προκύπτει ότι η στρατηγική της Κυβέρνησης, της δικής μας, του Υπουργείου Οικονομικών, αλλά και η δικής σας θέση είναι η εξής: Έχει επιλέξει φακέλους για οικονομικούς και πολιτικούς λόγους. Πολύ σωστά είπατε να μην υπάρξουν παραγραφές -διότι θα είχαν και πολύ κακό πολιτικό αντίκτυπο- για Παναμάδες, Λαγκάρντ, Μπρόγιανς και για οποιαδήποτε άλλη λίστα υπάρχει. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Άρα, εκεί βάζουμε μια προτεραιότητα.
Συγχρόνως, θα πρέπει να εισπράττουμε κιόλας. Να θυμίσω στους συναδέλφους ότι από τη λίστα Λαγκάρντ έχουμε εισπράξει 176 εκατομμύρια, ενώ οι προηγούμενες κυβερνήσεις -δυστυχώς- μόνο 26,2 εκατομμύρια. Όμως, πρέπει να δώσουμε μια προτεραιότητα στο να μεταφερθούν οι υποθέσεις εκεί που πρέπει. Και δεν το λέω με κακό τρόπο. Από τη στιγμή που αποφασίστηκε να πάνε στη ΓΓΔΕ, να πάνε εκεί, ώστε να ξέρουμε εμείς ποιον θα ελέγχουμε. Διότι πιθανόν κακώς να ελέγχω εσάς, αλλά σήμερα έπρεπε να γίνει αυτή η ερώτηση για να δούμε πού βρισκόμαστε. Διότι όταν κυνηγάμε τον πολίτη ή τον οποιονδήποτε πλούσιο ή φτωχό στην Ελλάδα, δεν μπορεί να παραγράφονται υποθέσεις με νομικούς, αλλά και αυτούς τους πονηρούς τρόπους που υπαινιχθήκατε, τους οποίους εγώ θα πω ευθέως.
Επί χρόνια, λοιπόν, όλες οι υποθέσεις πήγαιναν στις ΔΟΥ και σε ειδικές ΔΟΥ, με αποτέλεσμα να υπερφορτώνεται το σύστημα και το προσωπικό με φακέλους. Έτσι, δεν υπήρχε ο χρόνος και ο τρόπος και πολλές φορές η τεχνική και τεχνολογική επάρκεια, αλλά και η πνευματική επάρκεια των υπαλλήλων για να φέρουν σε πέρας τις υποθέσεις. Και ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Εκτός από τη λίστα που γινόταν τεράστια, δεν λυνόταν καμμία υπόθεση.
Αυτή ήταν μια πολύ ωραία στρατηγική, την οποία είχαμε και εμείς στις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Φορτώναμε ένα τμήμα που δεν μας άρεσε πολύ με πάρα πολύ δουλειά, ώστε ο leader ή ο manager να μην έχει χρόνο να κάνει τίποτα και να του λέμε στο τέλος του χρόνου ότι δεν έκανες και κάτι και δεν πήρες μια απόφαση σαν leader ή σαν manager, ενώ εμείς τον είχαμε φορτώσει με ένα εκατομμύριο αντικείμενα. Τον γνωρίζουμε αυτόν τον μακιαβελικό τρόπο διοίκησης!
Όμως, επειδή εσείς ξέρετε πολύ καλά τη δουλειά γιατί ήσασταν τριάντα χρόνια μέσα σ’ αυτό το σύστημα, θα ήθελα να το επιλύσουμε αυτό, έτσι ώστε να υπάρχει δικαιοσύνη και στους υπαλλήλους. Δεν μπορεί να έχουμε πεντακόσιους ελεγκτές. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να λύσουμε. Ή θα έχουμε λιγότερες υποθέσεις, θα κάνουμε επιλογή και διαλογή υποθέσεων ή θα αυξήσουμε τους ελεγκτές. Δεν γίνονται όλα μαζί, διότι στο τέλος του χρόνου θα πρέπει να φέρουμε αποτέλεσμα σε ό,τι ελέγχουμε, είτε προληπτικά είτε πάνω σε αυτήν καθ’ αυτή τη δουλειά που πρέπει να γίνει.
Κλείνω με το εξής: Θα μου επιτρέψουν και οι υπάλληλοι του Συλλόγου που βγάζουν τις ανακοινώσεις να πω ότι δεν γνωρίζω από πού ορμώμενοι βγάζουν όλες αυτές τις ανακοινώσεις. Εγώ πιστεύω και τον κύριο Υπουργό, όπως πιστεύω και την ανακοίνωση. Θα ήθελα, όμως, να αποφύγουμε τις πολιτικές έριδες εσωτερικά όταν έχουμε να κάνουμε με τα έσοδα του κράτους, είτε τα μαζεύουμε είτε δεν τα μαζεύουμε.
Εάν θέλουμε να τα μαζέψουμε, είναι ευθύνη του Υπουργείου. Θα ήθελα, όμως, και ο Σύλλογος να είναι αρωγός σε αυτό, να μην δημιουργεί μόνο εντυπώσεις, αλλά να καθίσει σε ένα τραπέζι με τον Υπουργό και όλους εμάς για να βοηθήσει, έτσι ώστε να φέρουμε λύση στο πρόβλημα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Τον κ. Αλεξιάδη μπορείτε να τον ελέγχετε και έρχεται πάντα.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ: Το ξέρω!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Όμως, έχω την εντύπωση -αν θυμάμαι καλά- ότι με το νέο καθεστώς που ψηφίστηκε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων δεν μπορούμε να την ελέγχουμε.
Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Σε ό,τι αφορά την πραγματικότητα και τα δεδομένα στοιχεία που έχουμε μπροστά μας, κύριε Βουλευτά -διότι μπορεί να χυθεί πάρα πολύ μελάνι περί των πολιτικών εκτιμήσεων και για το τι έπρεπε να γίνει- θα ήθελα να πω τα εξής:
Στις 13 Ιουνίου καταθέσαμε πλήρη στοιχεία -σε βαθμό υπερβολής- στη Βουλή για το τι κάναμε, για το τι έγινε το 2014, τι έγινε το 2015 και το 2016. Και όπως είπα, εγώ ό,τι στοιχείο και στατιστικό έχω στο γραφείο μου το καταθέτω κατά καιρούς στη Βουλή, για να μην υπάρχει καμία σκέψη ότι κρύβουμε στοιχεία από τη Βουλή.
Όσον αφορά στη μεγάλη συζήτηση του τι κάνουμε περί τα φορολογικά, εάν ξεπουλάμε υποθέσεις, εάν πηγαίνουν οι υποθέσεις για παραγραφή, εάν πάνε καλά τα έσοδα ή οτιδήποτε άλλο, θα καταθέσω σήμερα για τα Πρακτικά έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων «Πορεία εσόδων Τακτικού Προϋπολογισμού Μαΐου» όπου έχει το πεντάμηνο. Και πρόκειται για τα οριστικά στοιχεία, όχι τα προσωρινά. Και αυτό το καταθέτω για όλα αυτά που ακούτε και διαβάζετε σε διάφορα site -αυτό δεν θα το διαβάσετε, να είστε σίγουρος- ότι καταρρέουν τα έσοδα, δεν πάμε καλά κ.λπ..
Μήνας Μάιος: Τα έσοδα σε σχέση με το στόχο ήταν 18,19% πάνω. Και αυτό –προσέξτε- σε μια εποχή που δεν έχει αυξηθεί η φοροδοτική ικανότητα, δεν έχει αυξηθεί ο τζίρος στην αγορά. Άρα, τι κάνουμε; Κάνουμε τη δουλειά μας σωστά και αυξάνουμε τα φορολογικά έσοδα από εκεί που πρέπει να τα αυξήσουμε. Στις επιστροφές των φόρων -διότι εκεί δεν κάνουμε το κλασικό λογιστικό κόλπο να κρατάμε τις επιστροφές πιο πίσω- ήταν 40% πάνω από το στόχο.
Πάμε στα έσοδα του πενταμήνου. Μπορείτε και να τα συγκρίνετε με άλλα πεντάμηνα, άλλων ετών σε εποχές «success story», αλλά και σε άλλες εποχές. Τα έσοδα είναι 4,72% πάνω από το στόχο και οι επιστροφές είναι 11,87% πάνω από το στόχο. Αυτά είναι τα πλήρη στοιχεία που θα καταθέσω για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία.
Επίσης, θα καταθέσω έγγραφο της Ειδικής Γραμματείας του ΣΔΟΕ -το υπογράφει ο κ. Χρήστου- το οποίο αναφέρει τι ακριβώς έγινε με τις υποθέσεις, ότι υπήρξε πλήρης καταγραφή αρχείων και ορθή ενημέρωση των πληροφοριακών συστημάτων -διότι από αυτές τις τριάντα έξι χιλιάδες υποθέσεις που συζητούσαμε, ορισμένες δεν είχαν καν καταγραφεί σε ένα πληροφοριακό σύστημα για να έχουμε μια πλήρη εικόνα- και για το πώς δρομολογείται νομοθετικά η ρύθμιση για μεταφορά στη ΓΓΔΕ των λοιπών υποθέσεων.
Επίσης, θα σας καταθέσω έγγραφο της ΓΓΔΕ - Διεύθυνσης Ελέγχων που περιγράφει ακριβώς το πώς επιλέγονται οι υποθέσεις για έλεγχο, όπως και το ποιες από αυτές τις υποθέσεις αφορούν παλαιά χρόνια και ποιες σύγχρονα χρόνια  -γιατί υπάρχει πλέον συγκεκριμένος νόμος- καθώς και άλλο έγγραφο της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Αξιολόγησης Ελέγχων για όλα αυτά τα θέματα. Άρα, ό,τι λέμε, να το λέμε με στοιχεία και όχι με εκτιμήσεις και καταστροφολογία.
Σε ό,τι αφορά την επιλογή των υποθέσεων -το έχω πει και άλλη φορά, θα το λέω συνέχεια γιατί δεν κουραζόμαστε- εμείς δεν επεμβαίνουμε στο να κατευθύνουμε ποιοι θα ελεγχθούν. Το εάν θα ελεγχθούν τα βενζινάδικα ή τα διυλιστήρια, είναι πολιτική απόφαση, θα το αποφασίσει η Κυβέρνηση. Όμως, το ποια βενζινάδικα και ποια διυλιστήρια είναι υπόθεση των Υπηρεσιών, δηλαδή της ΓΓΔΕ. Το εάν θα ελέγξουμε τα πεντάστερα ξενοδοχεία ή τα σουβλατζίδικα και τις καντίνες, είναι πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης. Και η Κυβέρνηση λέει: «Θα ξεκινήσετε πρώτα τους ελέγχους της τουριστικής περιόδου –οι οποίοι καθυστέρησαν, έπρεπε να έχουν ξεκινήσει- από τους ακριβούς χώρους διασκέδασης, από τα πεντάστερα ξενοδοχεία και εάν βρεθεί χρόνος, θα πάτε στις καντίνες και στα σουβλατζίδικα και στους φούρνους». Τα κριτήρια για το ποιες υποθέσεις θα ελεγχθούν, βγαίνουν από την ανεξάρτητη ΓΓΔΕ και με συγκεκριμένα κριτήρια ελέγχου.
Τώρα -μιας και ειπώθηκε- τι γινόταν στο παρελθόν; Έστελνε μία ανώνυμη επιστολή στο ΣΔΟΕ ο κ. Φίλης -χρησιμοποιώ το όνομά του, γιατί είναι παλιός φίλος και σύντροφος-…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης):  Ναι, αλλά να μην περιμένει πέντε λεπτά! Ένα λεπτό έχετε ακόμη!
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Εντάξει, κύριε Πρόεδρε.
…έλεγε ότι ο Αλεξιάδης δεν έχει δηλώσει την πισίνα στο εξοχικό του –δεν έχω ούτε εξοχικό, ούτε πισίνα- την έπαιρνε το ΣΔΟΕ, την περνούσε από μία επιτροπή, αυτή η επιτροπή δημιουργούσε ολόκληρο φάκελο και αντί ο ελεγκτής να ασχολείται με τις μεγάλες υποθέσεις, ασχολείτο με τέτοια πράγματα, τα οποία είναι μέσα σε αυτές τις είκοσι πέντε χιλιάδες υποθέσεις που θα μεταφερθούν και θα προτεραιοποιηθούν.
Πρέπει να τελειώσει αυτή η ιστορία. Να αξιοποιούμε, βεβαίως, τις ανώνυμες καταγγελίες όταν έχουν τεκμήρια και όταν έχουν στοιχεία, αλλά όχι να ασχολούμαστε με αυτά τα πράγματα, τα οποία πολλές φορές διευκόλυναν στο να φιμώσουμε μέσα μαζικής ενημέρωσης...
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης):  Ολοκληρώστε, κύριε Υπουργέ.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): …δημοσιογράφους ή πολιτικούς αντιπάλους.
Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε, για την ανοχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου