http://www.mnec.gr
Απάντηση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή
Αθήνα, σήμερα στις 8 Φεβρουαρίου 2016, ημέρα Δευτέρα και ώρα 18.00΄ συνήλθε στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για να συνεδριάσει υπό την προεδρία της Γ΄ Αντιπροέδρου αυτής κυρίας ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ.
Εισερχόμαστε στη συζήτηση της όγδοης με αριθμό 444/25-1-2016 επίκαιρης ερώτησης του δευτέρου κύκλου του Βουλευτή Β΄ Αθηνών του Ποταμιού κ. Θεοχάρη Θεοχάρη προς τον Υπουργό Οικονομικών σχετικά με τις αλλαγές στη διοίκηση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών. Θα απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός, κ. Τρύφων Αλεξιάδης.
Εισερχόμαστε στη συζήτηση της όγδοης με αριθμό 444/25-1-2016 επίκαιρης ερώτησης του δευτέρου κύκλου του Βουλευτή Β΄ Αθηνών του Ποταμιού κ. Θεοχάρη Θεοχάρη προς τον Υπουργό Οικονομικών σχετικά με τις αλλαγές στη διοίκηση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών. Θα απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός, κ. Τρύφων Αλεξιάδης.
ΘΕΟΧΑΡΗΣ (ΧΑΡΗΣ) ΘΕΟΧΑΡΗΣ: Τον περασμένο Οκτώβριο η Κυβέρνηση απέπεμψε τη Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, την κυρία Σαββαΐδου, και είδαμε σε αυτή τη διαδικασία να εξαντλείται η υποκρισία του πολιτικού συστήματος.
Η Νέα Δημοκρατία είχε ψηφίσει νόμο, με τον οποίο προβλεπόταν η απόλυση των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι κατηγορούνταν για ποινικά αδικήματα και ζητούσε την παραμονή της κυρίας Σαββαΐδου στη θέση της.
Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταργήσει αυτόν τον νόμο εναντιωνόμενος στην ουσία του και στη λογική του. Όμως, ζήτησε την παραίτηση της κυρίας Σαββαΐδου μόλις η ίδια κατηγορήθηκε, χωρίς να αποδειχθεί καμία από αυτές τις κατηγορίες. Και είχε καταργήσει, ξαναλέω, τον νόμο αυτό την ίδια περίοδο που κάλυπτε τους Υπουργούς του για τα θέματα του πόθεν έσχες που ήταν στη δημοσιότητα.
Μετά την αποπομπή της κυρίας Σαββαΐδου με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου από τη θέση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων στα μέσα Οκτωβρίου πέρασε πάνω από ένα τρίμηνο με τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων πλήρως ακέφαλη ουσιαστικά.
Σε αυτό το διάστημα η Κυβέρνηση καθυστέρησε χαρακτηριστικά στην επιλογή αρχικά αλλά κυρίως στην ανακοίνωση της νέας ηγεσίας της Γραμματείας, με τις φημολογίες μάλιστα να μιλούν για διάσταση απόψεων μεταξύ του Υπουργού Οικονομικών και του Αναπληρωτή Υπουργού.
Ενώ, λοιπόν, στα τέλη Δεκεμβρίου ακουγόταν το όνομα του νέου Γενικού Γραμματέα και ο Υπουργός Οικονομικών είχε κάνει αντίστοιχη εισήγηση στο Υπουργικό Συμβούλιο, η ανακοίνωσή του και η ανάληψη καθηκόντων άργησε σχεδόν άλλον έναν μήνα.
Σε αυτό το διάστημα στη Γενική Γραμματεία προχώρησαν τις διαδικασίες για την αντικατάσταση των Γενικών Διευθυντών και επιπροσθέτως με απόφαση από 18-1-2016 εξαίρεσαν από την κανονική διαδικασία επιλογής προϊσταμένου της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων μια σειρά από υπηρεσίες, διαδικασία που είχε οριστεί από το 2014.
Συγκεκριμένα, η απόφαση εξαιρεί όλες τις υπηρεσίες που υπάγονται απευθείας στον Γενικό Γραμματέα, τις ειδικές αποκεντρωμένες υπηρεσίες Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης, τις Ειδικές Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, τις οργανικές μονάδες της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ανθρωπίνου Δυναμικού.
Έτσι, ενώ εκκρεμούσε ακόμα η ανάληψη καθηκόντων από τον νέο Γενικό Γραμματέα, το όνομα του οποίου κυκλοφορούσε βέβαια στα δημοσιογραφικά γραφεία, η ηγεσία του Υπουργείου προέβη στην πραγματικότητα σε ευρύτατες αλλαγές στη διοίκηση της Γενικής Γραμματείας, καθότι τα κριτήρια των θέσεων αυτών είχαν ήδη ανακοινωθεί.
Με βάση τα ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός Οικονομικών: Είναι ενήμερος για τα όσα συμβαίνουν στη ΓΓΔΕ; Σε ποιες ενέργειες σκοπεύει να προβεί, προκειμένου να αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία της; Πώς έχουν επηρεάσει αυτές οι ενέργειες της ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομικών την πορεία των συνομιλιών με τους Θεσμούς και την αξιολόγηση; Λόγω ποιας επείγουσας ανάγκης εξαιρεί από την κανονική διαδικασία επιλογής προϊσταμένων τις υπηρεσίες που ανέφερα προηγουμένως; Πώς διασφαλίζεται η ανεξαρτησία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και του νέου επικεφαλής, του κ. Πιτσιλή, με αυτές τις ενέργειες;
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κυρία Πρόεδρε, κύριε Θεοχάρη, από σεβασμό στην κοινοβουλευτική διαδικασία προσπαθώ να είμαι συνεπής στις απαντήσεις των επίκαιρων ερωτήσεων στη Βουλή. Την προηγούμενη εβδομάδα, την 1η Φεβρουαρίου, δεν μπορούσα να είμαι εδώ όχι λόγω ονομαστικής εορτής, αλλά γιατί ήμουν στη διαπραγμάτευση στο Χίλτον. Δεν μπορούσα να είμαι συνεπής και έτσι με έγγραφό μου στον Πρόεδρο της Βουλής και σε εσάς κ. βουλευτά ενημέρωσα για την απουσία μου.
Όμως, νομίζω ότι η κοινοβουλευτική τάξη και η διαδικασία δεν πρέπει να τηρείται μόνο από τους Υπουργούς, διότι άκουσα να αναλύετε τα της ερωτήσεώς σας με πάρα πολλά στοιχεία τα οποία δεν υπάρχουν στην ερώτησή σας.
Άκουσα, για παράδειγμα, ότι «αποπέμψαμε» ως κυβέρνηση την κ. Σαββαΐδου, ενώ έχει εξηγηθεί με σαφήνεια, ο λόγος που προβήκαμε σε αυτές τις κινήσεις αναγκαστικά, μετά από ενέργειες της ελληνικής Δικαιοσύνης. Άκουσα περί διάστασης απόψεων Υπουργού και Αναπληρωτή για τον νέο Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, όταν είναι σαφές και έχει δημοσιοποιηθεί ότι, μετά από την πρόταση της Επιτροπής που έγινε, ήρθαν στον Αναπληρωτή Υπουργό τα τρία ονόματα και ο Αναπληρωτής Υπουργός έκανε την πρότασή του, στον Υπουργό Οικονομικών.
Είναι σαφές -αν θέλετε- ότι ανακαλύπτετε καινούργιους μύθους και καινούργιους δράκους στο παραμύθι, αλλά δεν φοβούνται πολλοί πλέον με αυτό το παραμύθι.
Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, στην ουσία της ερώτησής σας τώρα, κατ’ αρχάς, κύριε Θεοχάρη, έχουμε να πούμε για δύο διαφορετικά πράγματα. Το ένα είναι οι επιλογές των γενικών διευθυντών και το άλλο είναι οι επιλογές των διευθυντών.
Φαντάζομαι ότι θεωρείτε ότι όλα στο Υπουργείο Οικονομικών ήταν διάφανα, αξιοκρατικά, λειτουργούσαν άψογα, δεν υπήρχαν διάδρομοι, δεν υπήρχαν χαρτάκια, δεν υπήρχαν επιχειρηματίες, πολιτικοί, άλλοι που παρενέβαιναν στο ποιος θα γίνει διευθυντής στην τάδε υπηρεσία, ποιος θα αναλάβει αυτή την υπόθεση, ποιος θα γίνει γενικός διευθυντής, δεν υπήρχε όλο αυτό το παρασκήνιο. Θεωρείτε ότι δεν υπήρχε, αυτό που δικαιολογούσε την ψήφιση του ν. 4336 από την ελληνική Βουλή, από διακόσιους είκοσι έναν Βουλευτές, δηλαδή ότι στο Υπουργείο Οικονομικών «έχει καταγραφεί ένα ιστορικό πολιτικών παρεμβάσεων». Θεωρείτε ότι όλα αυτά δεν γίνονταν στο Υπουργείο Οικονομικών και ότι όλα άρχισαν να στραβώνουν από τότε που έγινε ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση.
Ξεκαθαρίζουμε, λοιπόν, σε ό,τι αφορά τους γενικούς διευθυντές, δεν αλλάζει σε τίποτα η διαδικασία με την οποία έγιναν οι κρίσεις το προηγούμενο χρονικό διάστημα, δηλαδή ό,τι ίσχυε από τις αποφάσεις της προκατόχου του κ. Πιτσιλή, της κ. Σαββαΐδου, σε σχέση με τους γενικούς διευθυντές αυτό ισχύει και τώρα. Και προσέξτε: Εμείς τηρούμε αυτά τα οποία καθόρισε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, παρά το ότι οι Γενικοί Διευθυντές που έχουμε τώρα στο Υπουργείο Οικονομικών δεν επιλέγησαν με αυτόν τον τρόπο.
Σε ό,τι αφορά τους διευθυντές δε, με απόφαση που υπέγραψε ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Μπάκας, (ο οποίος με επάρκεια όλο αυτό το διάστημα εκπλήρωσε το έργο του), οι γενικές διευθυντές δεν επιλέγονται από την Κυβέρνηση -δεν κάνουμε αυτό το οποίο γινόταν στο παρελθόν- αλλά επιλέγονται από τον νέο Γενικό Γραμματέα.
Η μόνη διαφορά είναι ότι δεν υπάρχει το Συμβούλιο, το οποίο είχε γνωμοδοτικό χαρακτήρα. Άλλως, να σας θυμίσω κάτι το οποίο μάλλον δεν έχει μάθει η Βουλή, ότι είχαμε στο παρελθόν περιπτώσεις, όπου το Συμβούλιο -για το οποίο τόσο πολύ κόπτεσθε- είχε καταλήξει σε σειρά προτεραιότητας, όμως, η Ανεξάρτητη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων δεν έπαιρνε τον πρώτο επιτυχόντα, αλλά επέλεγε άλλον υποψήφιο από τη λίστα.
Αυτό που θέλω, λοιπόν, να πω με σαφήνεια, είναι ότι η εποχή των κομματικών πολιτικών και άλλων παρεμβάσεων στο Υπουργείο Οικονομικών έχει τελειώσει. Πάμε σε αξιοκρατικές κρίσεις γενικών διευθυντών και διευθυντών, οι οποίες θα γίνουν με ευθύνη του νέου Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, χωρίς καμία παρέμβαση της Κυβέρνησης.
Όμως, νομίζω ότι η κοινοβουλευτική τάξη και η διαδικασία δεν πρέπει να τηρείται μόνο από τους Υπουργούς, διότι άκουσα να αναλύετε τα της ερωτήσεώς σας με πάρα πολλά στοιχεία τα οποία δεν υπάρχουν στην ερώτησή σας.
Άκουσα, για παράδειγμα, ότι «αποπέμψαμε» ως κυβέρνηση την κ. Σαββαΐδου, ενώ έχει εξηγηθεί με σαφήνεια, ο λόγος που προβήκαμε σε αυτές τις κινήσεις αναγκαστικά, μετά από ενέργειες της ελληνικής Δικαιοσύνης. Άκουσα περί διάστασης απόψεων Υπουργού και Αναπληρωτή για τον νέο Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, όταν είναι σαφές και έχει δημοσιοποιηθεί ότι, μετά από την πρόταση της Επιτροπής που έγινε, ήρθαν στον Αναπληρωτή Υπουργό τα τρία ονόματα και ο Αναπληρωτής Υπουργός έκανε την πρότασή του, στον Υπουργό Οικονομικών.
Είναι σαφές -αν θέλετε- ότι ανακαλύπτετε καινούργιους μύθους και καινούργιους δράκους στο παραμύθι, αλλά δεν φοβούνται πολλοί πλέον με αυτό το παραμύθι.
Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, στην ουσία της ερώτησής σας τώρα, κατ’ αρχάς, κύριε Θεοχάρη, έχουμε να πούμε για δύο διαφορετικά πράγματα. Το ένα είναι οι επιλογές των γενικών διευθυντών και το άλλο είναι οι επιλογές των διευθυντών.
Φαντάζομαι ότι θεωρείτε ότι όλα στο Υπουργείο Οικονομικών ήταν διάφανα, αξιοκρατικά, λειτουργούσαν άψογα, δεν υπήρχαν διάδρομοι, δεν υπήρχαν χαρτάκια, δεν υπήρχαν επιχειρηματίες, πολιτικοί, άλλοι που παρενέβαιναν στο ποιος θα γίνει διευθυντής στην τάδε υπηρεσία, ποιος θα αναλάβει αυτή την υπόθεση, ποιος θα γίνει γενικός διευθυντής, δεν υπήρχε όλο αυτό το παρασκήνιο. Θεωρείτε ότι δεν υπήρχε, αυτό που δικαιολογούσε την ψήφιση του ν. 4336 από την ελληνική Βουλή, από διακόσιους είκοσι έναν Βουλευτές, δηλαδή ότι στο Υπουργείο Οικονομικών «έχει καταγραφεί ένα ιστορικό πολιτικών παρεμβάσεων». Θεωρείτε ότι όλα αυτά δεν γίνονταν στο Υπουργείο Οικονομικών και ότι όλα άρχισαν να στραβώνουν από τότε που έγινε ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση.
Ξεκαθαρίζουμε, λοιπόν, σε ό,τι αφορά τους γενικούς διευθυντές, δεν αλλάζει σε τίποτα η διαδικασία με την οποία έγιναν οι κρίσεις το προηγούμενο χρονικό διάστημα, δηλαδή ό,τι ίσχυε από τις αποφάσεις της προκατόχου του κ. Πιτσιλή, της κ. Σαββαΐδου, σε σχέση με τους γενικούς διευθυντές αυτό ισχύει και τώρα. Και προσέξτε: Εμείς τηρούμε αυτά τα οποία καθόρισε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, παρά το ότι οι Γενικοί Διευθυντές που έχουμε τώρα στο Υπουργείο Οικονομικών δεν επιλέγησαν με αυτόν τον τρόπο.
Σε ό,τι αφορά τους διευθυντές δε, με απόφαση που υπέγραψε ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Μπάκας, (ο οποίος με επάρκεια όλο αυτό το διάστημα εκπλήρωσε το έργο του), οι γενικές διευθυντές δεν επιλέγονται από την Κυβέρνηση -δεν κάνουμε αυτό το οποίο γινόταν στο παρελθόν- αλλά επιλέγονται από τον νέο Γενικό Γραμματέα.
Η μόνη διαφορά είναι ότι δεν υπάρχει το Συμβούλιο, το οποίο είχε γνωμοδοτικό χαρακτήρα. Άλλως, να σας θυμίσω κάτι το οποίο μάλλον δεν έχει μάθει η Βουλή, ότι είχαμε στο παρελθόν περιπτώσεις, όπου το Συμβούλιο -για το οποίο τόσο πολύ κόπτεσθε- είχε καταλήξει σε σειρά προτεραιότητας, όμως, η Ανεξάρτητη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων δεν έπαιρνε τον πρώτο επιτυχόντα, αλλά επέλεγε άλλον υποψήφιο από τη λίστα.
Αυτό που θέλω, λοιπόν, να πω με σαφήνεια, είναι ότι η εποχή των κομματικών πολιτικών και άλλων παρεμβάσεων στο Υπουργείο Οικονομικών έχει τελειώσει. Πάμε σε αξιοκρατικές κρίσεις γενικών διευθυντών και διευθυντών, οι οποίες θα γίνουν με ευθύνη του νέου Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, χωρίς καμία παρέμβαση της Κυβέρνησης.
ΘΕΟΧΑΡΗΣ (ΧΑΡΗΣ) ΘΕΟΧΑΡΗΣ: Χαίρομαι για την κατηγορηματική δήλωση του Αναπληρωτή Υπουργού ότι πράγματι δεν θα υπάρξουν κομματικές παρεμβάσεις.
Ξέρει, γιατί έχει ιστορία στο Υπουργείο Οικονομικών -δουλεύει δεκαετίες- ο Αναπληρωτής Υπουργός, πως κατά τη διάρκεια της δικής μου τουλάχιστον θητείας δεν υπήρχαν οι κομματικές παρεμβάσεις ή εν πάση περιπτώσει, υπήρχε ένας κυματοθραύστης και δεχόμουν επ’ ουδενί καμία τέτοια κομματική παρέμβαση απ’ όπου και αν προερχόταν. Είτε ήταν πραγματικά κομματική είτε ήταν συνδικαλιστική είτε οποιαδήποτε άλλη παρέμβαση τηρούσα πάντοτε τα κριτήρια τα οποία ήθελα.
Είπατε εσείς ο ίδιος ότι το συμβούλιο αυτό ήταν γνωμοδοτικό. Άρα, δεν μου φαίνεται παράξενο ο γενικός γραμματέας να μην επιλέγει πάντοτε την πρώτη εισήγηση. Σε κάθε περίπτωση, επειδή συζητούσα και με ειδικούς, κατά τη διάρκεια της θεσμοθέτησης της διαδικασία αυτής, καλό θα είναι να υπάρχει ένα γνωμοδοτικό συμβούλιο το οποίο να κρίνει και να μειώνει τη λίστα των υποψηφίων. Όποιος επιλέγει τελικά, είτε είναι ο γενικός γραμματέας είτε είναι, επιτέλους, και κατώτεροι διοικητικοί υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας, προκειμένου για διευθυντές, τμηματάρχες ή άλλες θέσεις, όπως περιφερειακούς διευθυντές, καλό θα είναι να χειραφετηθεί επιτέλους η δημόσια διοίκηση και να κάνει μόνης της -και ούτε καν στο επίπεδο του γενικού γραμματέα- όλες αυτές τις επιλογές.
Δεν απαντήσατε, όμως, για να καταλάβουμε, για ποιον λόγο πέρασε ένας μήνας από τη στιγμή που υπογράφεται από τον Υπουργό Οικονομικών η απόφαση για τον νέο Γενικό Γραμματέα, για να πάρει ΦΕΚ. Δεν υπάρχει καμία λογική, κανένα νόημα, τη στιγμή που βλέπουμε νόμοι να παίρνουν ΦΕΚ σε μία ημέρα, υπουργικές αποφάσεις, για να ενεργοποιηθούν γρήγορα, να παίρνουν πάρα πολύ γρήγορα ΦΕΚ και να μην παίρνει ΦΕΚ γρήγορα ο διορισμός του επικεφαλής μιας τόσο σημαντικής υπηρεσίας, που είναι πάρα πολύ σημαντικό να μην την αφήνουμε ακέφαλη και για χάρη των εσόδων, αλλά και για χάρη της διαπραγμάτευσης, διότι είναι προφανές ότι όσο καλύτερα πηγαίνουν τα έσοδα, αυτό σας δίνει μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας στη διαπραγμάτευση, για να μειώσετε το βάρος προς τον ελληνικό λαό.
Συνεπώς, είστε σε μία Κυβέρνηση στην οποία το γνωμοδοτικό συμβούλιο, που έκρινε τους διοικητές των νοσοκομείων, είπε σε τριάντα έξι περιπτώσεις από τους εκατόν πενήντα περίπου να μείνουν και ο αρμόδιος Υπουργός έδιωξε τους είκοσι. Η Κυβέρνηση δεν έχει δώσει δείγματα γραφής τα οποία να μας κάνουν να πιστεύουμε ότι πράγματι επιδιώκει να σταματήσει η κομματοκρατία, πολύ περισσότερο με τα δεδομένα φίλων, συγγενών και αφισοκολλητών, που κάθε μέρα βρίσκουν τον δρόμο της δημοσιότητας, για τον τρόπο με τον οποίο προσλαμβάνονται όλοι αυτοί.
Ξέρει, γιατί έχει ιστορία στο Υπουργείο Οικονομικών -δουλεύει δεκαετίες- ο Αναπληρωτής Υπουργός, πως κατά τη διάρκεια της δικής μου τουλάχιστον θητείας δεν υπήρχαν οι κομματικές παρεμβάσεις ή εν πάση περιπτώσει, υπήρχε ένας κυματοθραύστης και δεχόμουν επ’ ουδενί καμία τέτοια κομματική παρέμβαση απ’ όπου και αν προερχόταν. Είτε ήταν πραγματικά κομματική είτε ήταν συνδικαλιστική είτε οποιαδήποτε άλλη παρέμβαση τηρούσα πάντοτε τα κριτήρια τα οποία ήθελα.
Είπατε εσείς ο ίδιος ότι το συμβούλιο αυτό ήταν γνωμοδοτικό. Άρα, δεν μου φαίνεται παράξενο ο γενικός γραμματέας να μην επιλέγει πάντοτε την πρώτη εισήγηση. Σε κάθε περίπτωση, επειδή συζητούσα και με ειδικούς, κατά τη διάρκεια της θεσμοθέτησης της διαδικασία αυτής, καλό θα είναι να υπάρχει ένα γνωμοδοτικό συμβούλιο το οποίο να κρίνει και να μειώνει τη λίστα των υποψηφίων. Όποιος επιλέγει τελικά, είτε είναι ο γενικός γραμματέας είτε είναι, επιτέλους, και κατώτεροι διοικητικοί υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας, προκειμένου για διευθυντές, τμηματάρχες ή άλλες θέσεις, όπως περιφερειακούς διευθυντές, καλό θα είναι να χειραφετηθεί επιτέλους η δημόσια διοίκηση και να κάνει μόνης της -και ούτε καν στο επίπεδο του γενικού γραμματέα- όλες αυτές τις επιλογές.
Δεν απαντήσατε, όμως, για να καταλάβουμε, για ποιον λόγο πέρασε ένας μήνας από τη στιγμή που υπογράφεται από τον Υπουργό Οικονομικών η απόφαση για τον νέο Γενικό Γραμματέα, για να πάρει ΦΕΚ. Δεν υπάρχει καμία λογική, κανένα νόημα, τη στιγμή που βλέπουμε νόμοι να παίρνουν ΦΕΚ σε μία ημέρα, υπουργικές αποφάσεις, για να ενεργοποιηθούν γρήγορα, να παίρνουν πάρα πολύ γρήγορα ΦΕΚ και να μην παίρνει ΦΕΚ γρήγορα ο διορισμός του επικεφαλής μιας τόσο σημαντικής υπηρεσίας, που είναι πάρα πολύ σημαντικό να μην την αφήνουμε ακέφαλη και για χάρη των εσόδων, αλλά και για χάρη της διαπραγμάτευσης, διότι είναι προφανές ότι όσο καλύτερα πηγαίνουν τα έσοδα, αυτό σας δίνει μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας στη διαπραγμάτευση, για να μειώσετε το βάρος προς τον ελληνικό λαό.
Συνεπώς, είστε σε μία Κυβέρνηση στην οποία το γνωμοδοτικό συμβούλιο, που έκρινε τους διοικητές των νοσοκομείων, είπε σε τριάντα έξι περιπτώσεις από τους εκατόν πενήντα περίπου να μείνουν και ο αρμόδιος Υπουργός έδιωξε τους είκοσι. Η Κυβέρνηση δεν έχει δώσει δείγματα γραφής τα οποία να μας κάνουν να πιστεύουμε ότι πράγματι επιδιώκει να σταματήσει η κομματοκρατία, πολύ περισσότερο με τα δεδομένα φίλων, συγγενών και αφισοκολλητών, που κάθε μέρα βρίσκουν τον δρόμο της δημοσιότητας, για τον τρόπο με τον οποίο προσλαμβάνονται όλοι αυτοί.
ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Κύριε Βουλευτά, από τις χίλιες διακόσιες σαράντα επτά θέσεις προϊσταμένων, γενικών διευθυντών, διευθυντών, υποδιευθυντών, τμηματαρχών, στον έναν χρόνο κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, (δυστυχώς κατά την προσωπική μου άποψη), δεν έχουν αλλάξει όχι ένας και δύο ούτε δέκα.
Και θα έπρεπε να αλλάξουν για πάρα πολλούς λόγους. Θα έπρεπε να υπάρχει αξιοκρατία, θα έπρεπε να υπάρχει αξιολόγηση, θα έπρεπε να υπάρχουν κριτήρια τέτοια και για έναν λόγο παραπάνω: Ξεχάσατε ή παραλείψατε μάλλον στην ερώτησή σας να πείτε ότι όλες αυτές οι θέσεις των γενικών διευθυντών και των διευθυντών είναι θέσεις που η θητεία των κατόχων τους έχει λήξει και όπως ορίζει ο νόμος, έπρεπε με τη λήξη της θητείας να γίνει αξιολόγηση, κάτι που δεν έγινε και έπρεπε να υπάρχει και απόφαση του ΓΓΔΕ που να τους επανατοποθετεί. Δεν υπήρχε κάτι τέτοιο.
Αυτό, λοιπόν, που έγινε από τον αρμόδιο αναπληρωτή γενικό γραμματέα με την απόφασή του, είναι να ξεκινήσει την διαδικασία -όχι να επιλέξουμε με πολιτικά, κομματικά ή συνδικαλιστικά κριτήρια οποιονδήποτε-, ώστε ο νέος γενικός γραμματέας –και είναι πολύ σωστή η απόφαση- να έχει μπροστά του «λευκό τοπίο», για να μπορεί να επιλέξει τις καλύτερες περιπτώσεις μεταξύ των υποψηφίων.
Και ξαναθυμίζω ότι στους γενικούς διευθυντές, τηρούμε ακριβώς την διαδικασία που προϋπήρχε, η οποία βεβαίως δεν τηρήθηκε στις τελευταίες κρίσεις γενικών διευθυντών, δηλαδή προκηρύσσονται οι θέσεις, υποβάλλονται αιτήσεις, υπάρχει συμβούλιο από δύο γενικούς γραμματείς και από δύο πανεπιστημιακούς, μαζεύουν τις αιτήσεις, αξιολογούν, προτείνουν και προχωρούμε. Στις θέσεις των διευθυντών -όχι όλων των υπηρεσιών, ορισμένων βασικών υπηρεσιών- αυτό που προβλέπει η διαδικασία είναι, προκηρύσσονται οι θέσεις, κατατίθενται αιτήσεις και μπορεί με απόφασή του ο νέος ΓΓΔΕ να προσθέσει γνωμοδοτικό συμβούλιο, γραπτές εξετάσεις, συνεντεύξεις, ό,τι θέλει για να γίνει πιο αξιοκρατική η διαδικασία.
Αυτό που θέλουμε εμείς να πούμε με σαφήνεια και να διαβεβαιώσουμε τους Έλληνες πολίτες είναι ότι η μακρά παράδοση πολιτικών, οικονομικών, συνδικαλιστικών ή άλλων παρεμβάσεων στο χώρο της φορολογικής διοίκησης, σε εμάς δεν έχει πεδίο εφαρμογής. Διότι εμείς δεν θέλουμε τη φορολογική διοίκηση εργαλείο σε οποιαδήποτε κομματική ή άλλη σκοπιμότητα. Εμείς θέλουμε τη φορολογική διοίκηση να έχει ένα μοναδικό στόχο, τη φορολογική δικαιοσύνη, την πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου. Σ’ αυτό θέλουμε συμμέτοχους - όχι συνένοχους- όλες τις πολιτικές δυνάμεις που πιστεύουν σε μία πιο δίκαιη φορολογία.
Και θα έπρεπε να αλλάξουν για πάρα πολλούς λόγους. Θα έπρεπε να υπάρχει αξιοκρατία, θα έπρεπε να υπάρχει αξιολόγηση, θα έπρεπε να υπάρχουν κριτήρια τέτοια και για έναν λόγο παραπάνω: Ξεχάσατε ή παραλείψατε μάλλον στην ερώτησή σας να πείτε ότι όλες αυτές οι θέσεις των γενικών διευθυντών και των διευθυντών είναι θέσεις που η θητεία των κατόχων τους έχει λήξει και όπως ορίζει ο νόμος, έπρεπε με τη λήξη της θητείας να γίνει αξιολόγηση, κάτι που δεν έγινε και έπρεπε να υπάρχει και απόφαση του ΓΓΔΕ που να τους επανατοποθετεί. Δεν υπήρχε κάτι τέτοιο.
Αυτό, λοιπόν, που έγινε από τον αρμόδιο αναπληρωτή γενικό γραμματέα με την απόφασή του, είναι να ξεκινήσει την διαδικασία -όχι να επιλέξουμε με πολιτικά, κομματικά ή συνδικαλιστικά κριτήρια οποιονδήποτε-, ώστε ο νέος γενικός γραμματέας –και είναι πολύ σωστή η απόφαση- να έχει μπροστά του «λευκό τοπίο», για να μπορεί να επιλέξει τις καλύτερες περιπτώσεις μεταξύ των υποψηφίων.
Και ξαναθυμίζω ότι στους γενικούς διευθυντές, τηρούμε ακριβώς την διαδικασία που προϋπήρχε, η οποία βεβαίως δεν τηρήθηκε στις τελευταίες κρίσεις γενικών διευθυντών, δηλαδή προκηρύσσονται οι θέσεις, υποβάλλονται αιτήσεις, υπάρχει συμβούλιο από δύο γενικούς γραμματείς και από δύο πανεπιστημιακούς, μαζεύουν τις αιτήσεις, αξιολογούν, προτείνουν και προχωρούμε. Στις θέσεις των διευθυντών -όχι όλων των υπηρεσιών, ορισμένων βασικών υπηρεσιών- αυτό που προβλέπει η διαδικασία είναι, προκηρύσσονται οι θέσεις, κατατίθενται αιτήσεις και μπορεί με απόφασή του ο νέος ΓΓΔΕ να προσθέσει γνωμοδοτικό συμβούλιο, γραπτές εξετάσεις, συνεντεύξεις, ό,τι θέλει για να γίνει πιο αξιοκρατική η διαδικασία.
Αυτό που θέλουμε εμείς να πούμε με σαφήνεια και να διαβεβαιώσουμε τους Έλληνες πολίτες είναι ότι η μακρά παράδοση πολιτικών, οικονομικών, συνδικαλιστικών ή άλλων παρεμβάσεων στο χώρο της φορολογικής διοίκησης, σε εμάς δεν έχει πεδίο εφαρμογής. Διότι εμείς δεν θέλουμε τη φορολογική διοίκηση εργαλείο σε οποιαδήποτε κομματική ή άλλη σκοπιμότητα. Εμείς θέλουμε τη φορολογική διοίκηση να έχει ένα μοναδικό στόχο, τη φορολογική δικαιοσύνη, την πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου. Σ’ αυτό θέλουμε συμμέτοχους - όχι συνένοχους- όλες τις πολιτικές δυνάμεις που πιστεύουν σε μία πιο δίκαιη φορολογία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου